10 nowych składów produkowanych jest w bydgoskiej fabryce PESA na zlecenie województwa łódzkiego. Pociągi obsłużą linie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i będą kursowały m.in. przez Pabianice.
Dofinansowanie na nowoczesne składy
Nowe pociągi będą kosztowały ponad 345 milionów złotych. Początkowo wsparcie z KPO wynosiło 115 milionów złotych, następnie wzrosło do 183 milionów. Teraz, dzięki decyzji Centrum Unijnych Projektów Transportowych, województwo otrzyma pełne dofinansowanie w wysokości ponad 236 milionów złotych. Oznacza to oszczędności dla regionu na poziomie ponad 120 milionów złotych.
Pociągi powstają w Bydgoszczy
Tymczasem produkcja nowych składów postępuje zgodnie z harmonogramem. Pociągi są budowane w bydgoskich zakładach PESA i zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz ograniczeniami w poruszaniu się. Każdy z pojazdów będzie miał trzy człony i osiągnie prędkość do 160 km/h. Nowoczesne składy pomieszczą łącznie 350 pasażerów, w tym 160 na miejscach siedzących.
Pociągi zostaną pomalowane w barwy Województwa Łódzkiego i oznaczone charakterystycznymi symbolami regionu. Będą wyposażone w liczne udogodnienia, takie jak klimatyzacja, biletomaty, system informacji pasażerskiej, bezpłatne Wi-Fi, gniazdka elektryczne, monitory LCD oraz miejsca na rowery. Pasażerowie skorzystają także ze specjalnych stref dla rodzin z dziećmi oraz osób z niepełnosprawnościami.
Wzmocnienie regionalnych połączeń kolejowych
Nowoczesne składy zasilić mają flotę Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, poprawiając komfort i dostępność połączeń. Pociągi będą kursować m.in. w nowo budowanym tunelu średnicowym w Łodzi oraz na trasach regionalnych, takich jak linia łącząca Sieradz i Skierniewice.
Pierwsze pociągi mają trafić na tory w przyszłym roku.
Super sprawa
Tramwaj zróbmy na Bugaj i do Kolumny!