Strona główna Aktualności Komunikacja Miasto łata budżet i podnosi ceny biletów autobusowych

Miasto łata budżet i podnosi ceny biletów autobusowych

16
To była kwestia czasu. Już na początku roku prezydent podawał to rozwiązanie jako jeden z wariantów na zbilansowanie strat Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Jednak po wybuchu wojny na Ukrainie i kolejnym wzroście cen paliw podwyżka stała się nieunikniona.

Radni miejscy przegłosowali ją na środowej sesji. Przeciw byli radni z klubu Prawa i Sprawiedliwość. Argumentacja prezydenta była następująca:

– Na początku 2021 roku obowiązująca cena hurtowa litra oleju napędowego wg stawek PKN Orlen wynosiła 3,63 zł netto. Wg stanu na dzień 8.03.2022, obowiązuje cena 7,27 zł netto, co stanowi wzrost o 100%. Wartościowa różnica kosztu zakupu paliwa na potrzeby MZK Sp. z o.o. wynosi przy tych stawkach 1 783 600 zł netto przy zakupie 490 tys. litrów paliwa. Na wzrost kosztów świadczonych usług przewozowych niebagatelny wpływ mają
również zwiększone ceny energii elektrycznej (+88% rok do roku) czy bijące rekordy ceny gazu, którym ogrzewane są obiekty MZK – można przeczytać w uzasadnieniu uchwały.

MZK utrzymywane jest głównie z miejskiej kasy. Na ten cel idzie ponad 12 mln złotych rocznie

Cennik biletów po podwyżce znacząco się zmieni. Będą przygotowane specjalne bilety dla posiadaczy Karty Pabianiczanina, ale nie będą obligowały do 50% ulgi tak jak dotychczas. Z Kartą zamiast 4 złotych zapłacimy 3 złote (to 25% zniżki).
Zmiany czekają również właścicieli pojazdów, którzy z Kartą i dowodem rejestracyjnym podróżowali do tej pory bezpłatnie. Od momentu wejścia w życie nowego cennika, będą mogli skorzystać z 50% ulgi od biletu dla posiadacza Karty, czyli zapłacą 1,5 zł za bilet 40-minutowy.

Kiedy możemy spodziewać się nowego cennika? Zmiany taryfy wejdzie w życie za około 1,5 miesiąca. Nowe przepisy muszą zostać opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
16 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Jako mieszkaniec Gminy Pabianice nie mogę uzyskać Karty Pabianiczanina, mimo że tu rozliczam też mój PIT. Uli wtedy też nie ma, ale rozwiązaniem jest rozliczyć się w Łodzi, uzyskać Kartę Łodzianina a po Pabianicach jeździć autem. Jak pracuje się w Łodzi to najlepsze rozwiązanie. A Prezydent Pabianic niech dalej szuka pieniędzy do budżety.

Przecież podatki osób zamieszkujących gminy trafiają do gminy, nie do miasta, bez względu na to, że US znajduje się w mieście. Upominaj się o Kartę Bychlewianina, czy Kudrowiczanina, albo rozliczaj się gdzie chcesz.

Last edited 4 miesięcy temu by Urzędnik

Cena hurtowa 7,27 netto, toż taniej wychodzi na stacji benzynowej.

MZK kupując 490 tys litrów paliwa rocznie powinno ogłosić otwarty przetarg na dostawę paliwa. Byłoby wielu chętnych z Polski, którzy dostarczaliby paliwo po znacznie niższej cenie. MZK obecnie kupuje paliwo od wielu lat bez przetargu u jednego „zaprzyjaźnionego” dostawcy płacą cenę detaliczną. Czy to jest korupcja tylko zwykłe złodziejstwo?

Zadałeś pytanie retoryczne i oczekujesz odpowiedzi ?

Nie znajduję informacji dot. dotychczasowych biletów za 75 gr. Rozumiem, że osoby powyżej 70 roku życia z kartą pabianiczanina zamiast 75 gr będą płacić 1,50.
Jeżeli nie mam racji proszę o korektę.

Prezydent jest bardzo skromnym człowiekiem, podwyżek nie zaczął od razu od biletów, zaczął od siebie i radnych tu były pierwsze podwyżki A żeby nie było że zapomniał o mieszkańcach to im też dał podwyżki. Idealny gospodarz najpierw wziął ciężar podwyżki na siebie i radnych (podnosząc sobie i radnych pensje), a żeby nie było że zapomniał o mieszkańcach i oni nie mają podwyżek to też im dał, podwyżki cen nieruchomości, podwyżki cen biletów dziękuję Ci NASZ DOBRY GOSPODARZU dbający o nas. W końcu prezydent Pabianic musi godnie zarabiać baaa śmiem twierdzić że lepiej musi zarabiać niż prezydent Warszawy od i tak… Czytaj więcej »

Chodziło o podwyżki cen podatku od nieruchomości oczywiście w ramach sprostowania wcześniejszego posta.

Nie tylko tam, np. w Świnoujściu od lipca bilety dla mieszkańców za 1zł…

Dychto wpakował kasę w szpital, Mackiewicz w tramwaj! Czy nie lepiej byłoby za te pieniądze kupić więcej autobusów, wyremontować tylko nawierzchnie na Warszawska – Zamkowa i pozbyć się torów? Miasto by zyskało, bo nie płaciło by Łodzi za obsługę Pabianic przez tramwaj a my byśmy zyskali bo Ksawerów by płacił nam a nie Łodzi. A wystarczyło by a by taki autobus dojeżdżał do Ikei a dalej przesiadka. ale widocznie w tym mieście każdy prezydent lubi wydawać nie swoje, kosztem mieszkańców. taki autobus by mógł mieć fajną trasę przez piaski, centrum i bugaj! to mamy korki, betonoze, pozwezane ulice i zero… Czytaj więcej »

zgadzam się w 100 procentach

Mow za siebie, nie za mieszkańców

Od dłuższego już czasu duże pieniądze są ciągle pakowane w mzk mimo iż autobusy puste,albo emeryci za darmo albo uczniowie na ulgę jeżdżą.Buduja nowy budynek na zajezdni ,po co takie koszty?Duże autobusy wiozą dwie trzy osoby ,można by mniejsze zakupić.Miasto tak rozkopane ,że ciągle opoznienia to powinni wydłużyć czasu przejazdu.,a nie podnosić cenę.Panstwo w państwie,porządna kontrola by się przydała.

Masz rację. Nikt nie jeździ. Czas zlikwidować MZK

Od momentu, gdy ktoś pozwolił na zamknięcie wszystkich skrzyżowań i pojawiły się bardzo duże opóźnienia po 20-30 minut albo autobusy nie przyjeżdżają wcale, faktycznie widzę, że jeździ coraz mniej ludzi. Sam mam dość płacenia za migawkę i czekania po 40 minut na 1. A teraz jeszcze mam płacić jeszcze więcej?! Ktoś tu postradał zmysły. Może to celowa robota? Chociaż już wcześniej taki autobus jak 260, jeszcze przed pandemią jeździł na pusto. Był okres, że jeździłem tą linią codziennie i oprócz mnie jechała 1 pani. Wątpię, aby od tego czasu coś się poprawiło. Chyba faktycznie przydałaby się kontrola, a nawet wymiana… Czytaj więcej »