Strona główna Aktualności Komunikacja Marszałek „sypnął” milionami. Na tramwaj

Marszałek „sypnął” milionami. Na tramwaj

21

Więcej nie dało się „wyciągnąć”, ale i tak jest powód do zadowolenia. Pabianice otrzymają 11,8 mln zł z brakujących 28,3 mln zł na modernizację linii tramwajowej i przebudowę ulicy Zamkowej. Decyzję w tej sprawie ogłosił dzisiaj Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego.

Właśnie do niego należał ostatni ruch w walce o pieniądze, jaką przez kilka miesięcy na różnych szczeblach toczyły władze miasta. Pochodzą z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, które przekazało województwu łódzkiemu na transport pulę środków przeznaczonych pierwotnie na rewitalizację. Z 26 mln zł spora część przypadła Pabianicom.

– To niezwykle ważny temat dla mieszkańców Pabianic, Ksawerowa, ale także w jakimś stopniu Łodzi. Wszyscy oni korzystają z tej linii i chcieliby odbywać podróż w dobrych warunkach, tymczasem nie jest to najbardziej komfortowe wydarzenie… Aczkolwiek i tak są to duże liczby – dziennie około 7 do 8 tysięcy pasażerów przemierza trasę z Pabianic do Łodzi – mówił marszałek na konferencji prasowej.

Ze słów prezydenta Grzegorza Mackiewicza wynika, że podpisanie umowy z wykonawcą jest przesądzone.

– Pozostałą brakującą kwotę miasto zabezpieczy w najbliższym czasie. Do 10 lutego powinniśmy mieć zbilansowane finansowanie całego przedsięwzięcia – podkreśla prezydent.

11,8 mln zł stanowi 10% tzw. kosztów kwalifikowanych. To maksymalna suma, jaką miasto mogło dostać.

– Innych możliwości pozyskania pieniędzy na tę inwestycję ze źródeł zewnętrznych już nie ma – tłumaczy Aneta Klimek, rzecznik prasowy pabianickiego magistratu.

Miasto nadal potrzebuje ponad 16,5 mln zł. Zamierza spróbować wygospodarować je własnymi siłami. Na tę chwilę sposobem „znalezienia” brakujących pieniędzy jest emisja obligacji.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
21 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Świetna wiadomość!

W końcu ! Bardzo dobra informacja dla wszystkich mieszkańców Pabianic oraz Ksawerowa. Nie tylko tych korzystających z tramwaju, ale dla wszystkich kierowców (skończą się obawy, że odłamki asfaltu uszkodzą auto oraz jazda po kostce brukowej), ale poprawi się również wygląd całej głównej ulicy miasta. Liczę, że całą inwestycję uda się zrealizować do końca 2021 r. Ciekawe jakie były jeszcze wspólne uzgodnienia z marszałkiem o których mówił prezydent na wczorajszej konferencji prasowej. PS. Jaką rolę pełnił na dzisiejszej konferencji szanowny pan ciebiada ? Czy portal EPAInfo może ustalić czy pan ciebiada miał dzisiaj dzień urlopu w PGE ? Ten człowiek nie… Czytaj więcej »

No właśnie! Czy Ciebiada w ogóle pojawia się w pracy? Jeżeli tak to na ile czasu dziennie? Jakie są jego godziny pracy?

Podobnie jak Pan liczę na portal EPAInfo i sprawdzenie tych urlopów pana ciebiady. Bo jak doskonale wiemy w/w pan bardzo często się pojawia na różnych konferencjach (ostatnio podczas budowy fabryki Miele, przy pozyskaniu której, podobno miał jaki swój wkład).

Analfabeto nazwisko pisze się z wielkiej litery ,cofnij się do szkoły podstawowej

Gratulacje za nabiał.
Nic nie musi i jeszcze premie za to dostaje…

może powinieneś jechać z nim do pracy i odliczać mu czas , jak taki jesteś ciekawy

Jeśli Pana nie interesuje na co idą publiczne pieniądze to oczywiście ma Pan do tego prawo, ale ja wolałbym żeby pieniądze z moich podatków poszły np. na podwyżki dla nauczycieli, a nie dla specjalnie stworzonych stanowisk dla takich specjalistów od energii el., a wcześniej od energii cieplnej jak pan ciebiada.

i co wie Pan już na co idą nasze podatki?
czy myśli Pan że stanowiska pracy w spółkach naszego miasta nie są sztucznie stworzone?wątpię chyba lepiej nie oczerniać jednej osoby jak druga strona tez nie jest klarowna ale nie mnie to oceniać

Oczywiście, że niektóre stanowiska w spółkach naszego miasta albo powiatu są sztucznie tworzone, ale jeśli już mam być w jakimś stopniu „okradanym” to wolę żeby to robiły osoby wykształcone i nie występujące na każdej konferencji opowiadając o swoim ogromnym udziale w sukcesie danej inwestycji, pomimo braku jakichkolwiek rzeczowych argumentów mogących to potwierdzić.. Po prostu mam alergie na tego pana

za te pieniądze to zróbmy pabianicki „tramwaj tolerancji” . wystarczy strzelić „41” na różowo, domalować tęczę i kwiatki i akurat 11 baniek wystarczy. Panie prezydęcie do dzieła

Oczywiście, gdyby wybory wygrał pan W. S., to wszystko byłoby za darmo. No, jaka strata. A tak, to za te pieniądze, które są ochłapem w porównaniu do dziury bez dna w Toruniu, trzeba będzie się tęgo przyłożyć do roboty. Tu nic za darmo a tam manna z nieba…. a i kwiatki ( a raczej chwasty ), to ci wyrosły w …

ty byś pewnie coś spalił w uniesieniu patriotycznym

Brawo prezydent ! Jednak udało się.. Myślę że po tej realizacji nasze miasto wreszcie zmieni się nie do poznania… Przecież to zmieni całą centralną część miasta które obecnie nie dokonca wyglada jak jego wizytówka.. Do tego jeszcze inwestycje w centrum … Myślę że wszyscy mieszkańcy na tym bardzo skorzystają… Jeszcze gdyby fabryka od strony ul. Zamkowej zmieniła się w coś użytecznego, gdyby zrobić rondo na Warszawskiej przy Sikorkiego czy ogarnąć temat Szpitalnej na mieszkania na wynajem przez miasto .. dla ludzi szukajacych czegos tanszego czy nawet dla grup Ukraińców szukających własnego miejsca to pozostanie tylko wstać i bić BRAWO naszym… Czytaj więcej »

Płacą Ci za to?

7-8 tyś dziennie przemierza trasę z Pabianic do Łodzi? To ok. 160 osób na kurs. Coś mi się nie chce wierzyć! Tam się nawet nie pomieści tyle osób w dwóch wagonach.

Na kurs, ale nie jednocześnie. Popatrz, proszę, ile osób przejeżdża jeden, dwa przystanki, a także ile podróżuje na terenie m. Łodzi. Do tego są kursy, które są „nabite” w opór, one nadrabiają statystykę za słabsze kursy wczesnowyjazdowe i wieczorne. W 2011 roku osobiście realizowałem pomiar napełnienia w porannych kursach „41” i wówczas wypadło nieco mniej, jednak wzrost potoków pasażerskich na tej trasie na przestrzeni kilku lat jest zauważalny (wówczas dopiero do dołączano drugi wagon, a w niedzielę tramwaj kursował co… godzinę). Faktem jest, że pośród WSZYSTKICH linii komunikacji miejskiej w Pabianicach, wliczając w to MZK (trasy miejskie, podmiejskie), a także… Czytaj więcej »

Jak dla mnie tramwaj jest ok. Pod warunkiem, że będzie jeździł tak szybko jak Łódzka 11 i będzie w nim ciepło, a tak wolę iść z buta 3 km na ŁKA i na kaliskimi zrobić przesiadkę na tramwaj, bo i tak będzie szybciej.
Ciekawa jestem jak to się wszytko potoczy.
Pozdrawiam.

No dobra, brawo prezydent i brawo PiS ale i tak uważam, że eco-autobusy byłyby o wiele lepsze, szybsze i bezproblemowe. Nie wiem po kiego tak drążycie ten tramwaj. Z sentymentów? Chyba już nie te czasy… No ale i tak gratuluję. Róbcie coś razem ludzie dla mieszkańców! Te ciągłe nawalanki do niczego nie prowadzą

Żaden autobus nie jest bardziej eko niż tramwaj.

Jakieś merytoryczne argumenty poproszę.