Strona główna Aktualności Biznes Magazynowy kolos ma stanąć przy S8

Magazynowy kolos ma stanąć przy S8

49
Ogromny obszar przedsięwzięcia, nowe miejsca pracy i niemałe wpływy z podatków dla jednej z gmin – to wszystko ma szansę stać się faktem w naszym powiecie. Tereny niedaleko Pabianic po raz kolejny zainteresowały potentata powierzchni magazynowych.

Gdzie? W Jadwininie, po lewej stronie drogi wojewódzkiej nr 485 (jadąc od strony miasta), czyli w bliskim sąsiedztwie Amazona. Chodzi o budowę wielkiego kompleksu przemysłowo – magazynowo – usługowego wraz z zapleczem socjalno – biurowym. Inwestor chce postawić m.in. halę magazynową, która będzie miała niemal 7,5 hektara (!). Cała powierzchnia przewidziana pod inwestycję wynosi prawie 20 hektarów.

Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, inwestycję zaplanował Panattoni, czyli ten sam developer, który pobudował halę dla Amazona.

W drugiej połowie ubiegłego roku gmina Pabianice, na terenie której znajduje się Jadwinin, zakończyła procedurę zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Wspomniane tereny, w sumie kilkanaście działek, zostały zapisane jako inwestycyjne (na marginesie: nie tylko te, bo identyczne przeznaczenie „zyskało” też kolejnych 13 hektarów za Amazonem, po tej samej stronie co gigant sprzedaży internetowej, tyle że już za drogą ekspresową S8, jadąc w kierunku Bełchatowa).

– W Jadwininie przewidziano składowanie i magazynowanie, nie będzie więc np. emisji szkodliwych substancji do atmosfery czy emisji hałasu, co dzieje się podczas normalnej produkcji. Działalność w tym miejscu nie będzie więc uciążliwa dla mieszkańców. Zresztą właśnie pod tym kątem szukaliśmy inwestora – mówi Marcin Wieczorek, wójt gminy Pabianice.

Przedsięwzięcie jest dopiero w początkowej fazie, ale działania w kierunku jego realizacji są w toku, jak choćby wykup działek (należą one do osób prywatnych). Przygotowano też raport oddziaływania na środowisko, który otrzymały już do przeanalizowania Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Wody Polskie i sanepid.

– Trwają też uzgodnienia inwestora z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Łodzi w sprawie budowy wjazdu na te tereny. Ma on „odchodzić” od drogi nr 485, w miejscu, gdzie teraz znajduje się inna, niewielka, prostopadła do niej droga. Właśnie od rezultatu tych negocjacji zależy, czy inwestycja dojdzie do skutku. Mamy nadzieję, że tak. Dla gminy oznacza bowiem spore wpływy z podatków – przyznaje wójt.

Wiadomo, że ogromna hala będzie wykorzystywana jako magazyn wysokiego składowania pod wynajem powierzchni do prowadzenia różnych rodzajów działalności. Jak napisano w postanowieniu o obowiązku przeprowadzenia oceny na środowisko, chodzi m.in. o lekką produkcję, polegającą na montażu gotowych komponentów w całe układy, np. składanie liczników samochodowych, podzespołów elektronicznych, zabawek, długopisów, lampek itd. W Jadwininie miałyby również odbywać się m.in.: hurtowa sprzedaż artykułów przemysłowych i spożywczych, przeładunek, obsługa logistyczna i usługi dodatkowe, takie jak etykietowanie, metkowanie, klipsowanie systemami alarmowymi, zgrzewanie przy użyciu maszyny zgrzewającej, foliowanie, belowanie, przepakowywanie towarów w opakowania jednosetowe i zbiorcze, produkcja zestawów świątecznych, wieszakowanie produktów, odświeżanie, prasowanie.

„Usługi dodatkowe nie będą wiązać się z emisją substancji do powietrza, emisją hałasu oraz emisją ścieków. Produkcja i usługi dodatkowe, które mogą być prowadzone w planowanych obiektach nie będą miały znamion działalności zakładu produkcyjnego (…). W przypadku, gdy na terenie hali będą prowadzone procesy produkcyjne klasyfikujące zakład do przedsięwzięć mogących potencjalnie oddziaływać na środowisko, dany najemca uzyska nową decyzję środowiskową” – czytamy.

Działalność w Jadwininie obejmie również spedycję i dystrybucję towarów.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
49 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

W Gminie Pabianice i Ksawerów można?? – można!!!! Brawo dla Panów wójtów!! A w naszym mieście co???? Wszystko idzie jak po grudzie….ale wytłumaczenie jest jedno- Covid -19!!!!!!

Kiepsko rozumujesz Drogi szybkiego ruchu leżą na terenach gminnych nie przebiegają przez miasto więc sobie wytłumacz sam

Tereny przy Lutomierskiej to peryferie miasta i sąsiedztwo s 14

To chciałabyś mieć taką halę w miejscu Sdhc-u?

Szkoda, że obszar naszego miasta ograniczasz tylko do centrum….

Zdaje się, że ul. Lutomierska leży na terenie miasta.

Trzeba być bardzo naiwnym albo nie posiadać wiedzy w temacie, by pisać takie bzdury na temat braku wpływu na środowisko dużych obiektów logistycznych:

1) ruch samochodów ciężarowych spowoduje zanieczyszczenie terenu hałasem oraz spalinami
2) droga 485 zostanie w krótkim czasie rozniesiona przez koła ciężarówek, współczucie dla mieszkańców
3) Produkcja jednak ma być 🙁, a więc problem hałasu wraca
4) degradacja gleby i zmiany w stosunkach wodnych będą nieodwracalne. Nikt przecież nie deklaruje, że usunie ściany i posadzki po okresie użytkowania budynku i przywróci glebę do poprzedniego stanu.

Prawda. Kto pracuje w tych wszystkich urzędach środowiskowych? Czy ktokolwiek z nich zdawał egzaminy z przedmiotu ekologia? Poza tym elementarna wiedza po liceum powinna pozwolić na połączenie faktów wypisanych przez Pana

Powyższy komentarz jest odpowiedzią dlaczego w Pabianicach nie ma firm. Wszystko przeszkadza. Magazyn jest w bezpośrednim sąsiedztwie S8 bliżej się nie da źle. Droga 485 to droga wojewódzka a nie gminna więc z założenia ma być przystosowana do ruchu ciężarówek. Poza tym odległość od S8 nie przekracza 200 m więc o czym Ty piszesz ? Hałas a ile domów masz bezpośrednio ? Degradacja gleby a gdzie ty masz w Jadwininie czarnoziemy ? Zaproponuj lepszy teren a nie masz rację lepiej aby nie budowali dzięki temu Pabianice dalej będą się wyludniać aż w końcu nic nie będzie wtedy się zaora i… Czytaj więcej »

Kasa,kasa,kasa się liczy. Tu i teraz. Kto się przejmuje środowiskiem? Zresztą przykład idzie z samej góry ,więc myślę że dyskusja na ten temat jest zbędna. Ludzie sprzedający grunty pod tę inwestycję i mieszkający obok nie zdają sobie sprawy z uciążliwości takiego sąsiada. Powodzenia.

pełna zgoda; prawda taka, że obiekt będzie miał wpływ na środowisko: chociażby poprzez emisję hałasu urządzeń wyposażenia budynku, emisji światła np latarń oswietlenia terenu i ścieków z terenu magazynowo-produkcyjnego; stosowne urzędy i instytucje działając w ramach prawa i przepisów zdają się nie widzieć rzeczywistego wpływu na środowisko

Jaką alternatywną lokalizację Pan proponuje?

Mackiewicz ucz się … patrz i się ucz jak się zarządza i ma wizję dla gminy.

Czego? Tereny rolnicze przechodzą w przemysłowe. Cudownie…. Właściciele działek zarobią a reszta? Spaliny, hałas i syf.

Jeśli produkcja rolnicza w tym miejscu jest atrakcyjną alternatywą, to pozostaje Panu inwestować w to miejsce.

Co z terenami przy Lutomierskiej? Panatoni miało coś stawiać za zajezdnią autobusową? Co z terenami po drugiej stronie ulicy? Mackiewicz? Halo. Odbiór.

O! To Mackiewicz jest w zarządzie firmy Panattoni? Złóż jutro do niego formalny wniosek, aby zaczął wreszcie budowę!

Nikt Ci na to nie odpowie. Gdy wprowadzano biletomaty były opóźnienia po stronie firmy. Urzędnicy w ratuszu grzmieli, ze będą konsekwencje finansowe dla firmy. Niejednokrotnie tutaj na epainfo pisałem w postach i co z tymi karami, ile dostalo miasto od tej firmy za opóźnienia, kto się tym zajmował i……cisza. Temat już umarł, więc i ten umrze.

U nas na terenie miasta Pabianic temat zamilkł. Magazyny miały powstać przy Lutomierskiej. Nikt nic nie powie, że potentat magazynowy podpisał klauzule na ziemie nie pozwalając sprzedać działek innemu inwestorowi. To się nazywa rezerwacja na działki.

Które ziemie przy Lutomierskiej należą do miasta? Rezerwacja…. 🤦

Nie będzie hałasów, emisji smrodow itd. A co ze zwiększonym ruchem wielkich tirów na dojazdach do tych magazynów jak już mamy z Amazonek?

Pewnie Amazon jest w odległości 30 km od S8. Rozumiem że jedyny sposób to budować bezpośrednio na drodze ekspresowej…

To nie miasto. Pabianice to rynsztok, gdzie ścieki płyną ulicami, a PseudO władza nie potrafi nic z tym zrobić.

Zawsze możesz wyprowadzić się np. do Radomia. Tam jest Eldorado.

W porównaniu do pabianic to fakt. Radom to eldorado.

Mieszkam w Pawlikowicach, Amazon emituje tak ogromna ilość światła w nocy że nie muszę oświetlenia przed domem włączać…. A co dopiero ludzie mieszkający 100 czy 200m od obiektu. Można się nie wyspać? Można… Ps może nie jest uciążliwe dla środowiska, ale dla ludzi najbardziej.

Bo problem jest taki, że ludzie kiedyś mieszkali „za miastem”, bo chcieli cisze i liczyli, że tak będzie zawsze. Ale wiadomo, że co kilkanaście/kilkadziesiąt lat funkcja okolicy sie zmienia. Powstały ekspresówki i autostrady więc wiadomo, że wielkie magazyny powstaną właśnie na takich terenach, no bo gdzie indziej? I teraz mieszkańcy słusznie nie są z tego zadowoleni, ale też takie inwestycje (i słusznie) nie powinny być blokowane.

Chodzi o to, że planów urbanistycznych, jako takich, ten rejon nie miał. I teraz tworzy się je na „szybko”. W zasadzie żadne miasto i jego okolice w tym kraju czegoś takiego, jak plany urbanistyczne nie ma. Dopiero powstają, ale w mocno ogólnikowym zarysie (dlatego powstają magazyny przy zabudowie domów jednorodzinnych, a powstawać powinny w specjalnych strefach). A, jeśli już są, to zależnie od „kasty” rządzącej są na bieżąco zmieniane. Najlepszy przykład to Łódź. Budowa tego miasta była wzorowana na Nowym Yorku, czyli ulice przechodzą wzajemnie przez siebie pod kątem 90 stopni. Takie ułożenie dzieli działki na równe części (kwadraty, prostokąty).… Czytaj więcej »

Z tymi brakami planów to prawda tylko częściowo – siatka drogowa jest zaplanowana od kilkudziesięciu lat i tak też było z S8. Jest jednak tak, że prawie nikt nie sprawdza tych planów przy okazji kupna działki, bo o tym nie myśli (a niektóre drogi są, a w szczególności były wyrysowane na mapach, a przewidziane do realizacji za kilkadziesiąt lat). Stąd brały się wielkie protesty, gdy zaczynała się realizacja drogi i wywłaszczano ludzi z nieruchomości, na których niczego nie świadomi dopiero co pobudowali domy.

Pojęcia nie masz, o czym piszesz, aż litości bierze na taki poziom ignorancji.

Droga S-8 nie miała przechodzić obok Łodzi. Politycy Łódzcy musieli interweniować w tej sprawie w stolicy, bo trasa miała przechodzić koło Bełchatowa. I to się wszystko działo jeszcze w 2010 roku. Plany? Wszystko można zmienić, bo robi się to na poziomie „polityki” i jej układów. Tym razem się nie udało.
Proszę pokaż mi, kiedy powstały plany „kolei dużych prędkości”? Jeśli te plany są znane od lat, to skąd takie akcje, jak ta: https://www.konstantynow.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=263&strona=1
Na koniec dodam, że, jeśli byłyby plany to, czy urzędnik mógłby wydać zgodę na budowę domu? Pomijam wyjątki, jak budowa zamku w Stobnicy przez firmę Solar.

Fajne Pan Wójt robi interesy w Jadwininie. Wpływy z podatków są ale przedszkola prawdziwego to już zrobić nie można. To ciekawe na co te wpływy idą.

Panie Wieczorek skoro jest kasa z amazona i będzie kolejny inwestor to teraz szkołe w Pawlikowicach wyremontować a nie wszystko idzie na Piątkowisko i Petykozy. Tam jest ładowane kasy od lat i szkoły super a w Pawlikowicach elewacja odlatuje, dach do roboty, sale gimnastyczną dobudować

Bardzo współczuję mieszkańcom okolicy. Mami się miejscami pracy, tyko jakimi? Same podrzędne stanowiska, a dyrekcja siedzi w innym mieście. Powinno się ściągać tutaj firmy, które rozwiną się na naszym terenie, podniosą poziom zarówno miasta jak i ludzi, a nie ohydne, kanciaste blaszaki, w których pracuje się jak w obozie pracy. To były piękne tereny. A teraz S8 i okropne budynki, które nie dość, że emitują zanieczyszczenie świetlne jak pisał Olo, to zniszczyły również krajobraz. Co z tego mają mieszkańcy? Czy Amazon dał jakąś kasę na lokalną społeczność? Wyremontował szkołę, urządził plac zabaw, zbudował chodnik, czy dofinansował naukę zdolnych dzieci? Może… Czytaj więcej »

Dają miejsca pracy, które pozwalają zarobić ludziom na ich potrzeby, np. zapewnić ich dzieciom lepszy start niż mieli sami. Nie od razu Rzym zbudowano, awans do klasy średniej nie musi odbywać się w jednym pokoleniu. Takie procesy muszą trwać, bo kapitał trzeba akumulować. Ludzie pracujący w Amazonie nie są wysoko wykwalifikowanymi specjalistami, ale może staną się nimi w przyszłości oni albo ich dzieci.

Powstanie kolejny magazyn, nowe wpływy z podatków, ale co z inwestycjami w infrastrukturę Jadwinina, Władysławowa. Chodników brak, gazociągu brak, przedszkola z prawdziwego zdarzenia brak, nie wspomnę o światłowodzie. Panowie z gminy wraz z wójtem może czas się obudzić.

Last edited 1 miesiąc temu by Aerospace

Owszem można, a nawet trzeba realizować takie inwestycje. Jednakże powinny mieć one zapewniony dostęp do kolei. Na zachodzi wykorzystuje się torowiska do przewozów większej ilości towarów. Tym bardziej, że ma być budowana „szybka kolej”. Lokalizacja nasza (centrum kraju), a nawet plany urbanistyczne skłaniają się ku takim realizacjom. I to nie jest żadna nowość. Jednakże dopiero budowa S-8 umożliwiła rozwój tej myśli z przed kilkudziesięciu lat. Moim skromnym zdaniem dopiero budowa kolei byłaby strzałem w dziesiątkę. Docelowo w dzień tramwaje, zaś w nocy możliwość przewozu towarów do magazynów. Chyba takie rozwiązanie praktykuję Mercedes, o ile dobrze pamiętam w Stuttgardzie. Tak samo… Czytaj więcej »

W Szynkielewie jak dobrze pamiętam gmina uruchomiła tereny inwestycyjne 4 lub 5 lat temu. Teren bezpośrednio przy kolei chyba z 15ha. Zainteresowania inwestorów brak bo w Internecie wystawione od kilku lat są do sprzedaży.

Mi raczej chodziło o to, żeby wykorzystać obecną infrastrukturę tramwajową, czyli żeby się pod nią podłączyć. Bo ona ma dojście do kolejowej. Innymi słowy przerzucić całą logistykę transportową na tory. Wykorzystać to w 100% co jest. W Szynkielewie zaś nie ma jak się podłączyć. Zaś drogi tam są wąskie i słabej jakości. Jeśli to się zrobi, to pewnie i inwestor się znajdzie. Ale będą wykorzystywane TIR’y, które nie są nam przyjazne (przejazd jednego TIR’a to około 10000 zwykłych samochodów). I szybko zniszczą te nowo wybudowane drogi. Z drogami ekspresowymi będzie podobnie, zostaną zniszczone. Gdyby to wszystko przerzucić na tory wówczas… Czytaj więcej »

Napisałem „plany urbanistyczne”, a chodziło mi raczej o słowo „zamysł”, „pomysł” i itp. To tak, jakbyśmy zapytali polityka o jego program wyborczy. Program wyborczy = plany urbanistyczne.

Nie budują zakładów pracy- źle
Budują zakład pracy- źle bo jeżdżą auta, hałasują, świecą latarnie, kurzy się, deszcz pada, wiatr wieje.

Niech budują, ale w specjalnych do tego przystosowanych strefach ekonomicznych, a nie przez brak planów urbanistycznych przy domach jednorodzinnych, bo Amazon ma blisko do trasy i przez swoją (powiedzmy;) rozpoznawalność ma przez to przywileje.

Trudno budować centra logistyczne gdzieś indziej niż przy drogach szybkiego ruchu. Nietrafione było raczej budowanie domów jednorodzinnych tak gdzie od kilkudziesięciu lat planowane były drogi szybkiego ruchu.

Jak bym wiedział 20 lat temu że się przewrócę, to bym się położył. 🤣 Idź do Starostwa lub urzędu gminy, dowiedz się jaki jest ostateczny przebieg linii kolejowej wysokich prędkości.
Ps. Weź sucharki bo czekając umrzesz z głodu. Pierwsze plany są z 2005.
Ps2. Planowane od kilkudziesięciu lat – przebieg S8. Tak już Gomółka o tym wspominał, weź dorośnij lub wytrzeźwieje bo to aż trudno czytać co dopiero zrozumieć.🤭
Ps3. To starostwo wydaje pozwolenie na budowę i skoro tam o przebiegu S8 nie mieli pojęcia na 5 lat przed budową drogi to napiszę dosadnie skończ bredzić.
Koniec.

Last edited 28 dni temu by Aerospace

Ale ktoś wydał na to zgodę…. No chyba są jakieś uwarunkowania co do odległości takiego obszaru od zabudowy mieszkalnej

Dlaczego droga szybkiego ruchu? Dlaczego wykorzystywać TIR’y do transportu towaru, które tak zanieczyszczają nam środowisko, niszczą drogi (są przeładowane) i w ogóle są do bani. Co z pociągami? Dlaczego nie można zrobić czegoś nowatorskiego, tylko idzie się po najmniejszej linii oporu?
Mamy źle dostosowaną infrastrukturę drogową do naszej lokalizacji. Źle są lokowane środki pieniężne, które nie sprzyjają mieszkańcom łódzkiej aglomeracji. Zobaczyłbyś plany ŁOM’u to padłbyś ze śmiechu. Tam jest myśl z lat 70’tych.

Czy redakcja ma informację jaka firma planuje uruchomić magazyn?

Czy tylko mnie się wydaje że wszyscy Ci ekolodzy to sekta ?

Tylko tobie.