Strona główna Aktualności Komunikacja Linia 41 liderem niezawodności

Linia 41 liderem niezawodności

8

Z danych za pierwsze cztery miesiące 2025 roku wynika, że linia tramwajowa 41 osiągnęła najwyższy wskaźnik niezawodności spośród wszystkich linii obsługiwanych przez MPK-Łódź. W tym okresie zrealizowano 99,10% kursów zaplanowanych w rozkładzie jazdy.

Średnia dla pozostałych linii tramwajowych wyniosła 97,52%. Dla porównania, na trasie do Konstantynowa Łódzkiego (linia 43) wykonano 98,41% kursów, a na trasie do Zgierza (linia 45) – 98,12%.

Efekt modernizacji

Według przewoźnika, tak wysoki wskaźnik punktualności to przede wszystkim efekt zakończonej modernizacji torowiska i infrastruktury tramwajowej na trasie do Pabianic. Prace objęły wymianę torów, sieci trakcyjnej oraz poprawę przystanków.

Po remoncie ulicy Zamkowej i Warszawskiej w Pabianicach, przez którą przebiega linia 41, nie dochodzi już do częstych zaników napięcia ani wykolejeń tramwajów, które przed modernizacją były poważnym problemem na tej trasie, szczególnie w okresie zimowym.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
8 Komentarze
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Brawo mpk! Dziwię się że nie wyszlo 115% 😀

Szkoda tylko, że nie wspomnieli, ile z tych wykonanych kursów kończyło trasę w Łodzi, bo nie mogły dojechać dalej. Chociażby w zeszłym miesiącu, gdy był wypadek przy pętli na Wiejskiej, gdzie przez kilka godzin trzeba było się przesiadać przy Ikei w autobus zastępczy. Póki pętla na Dużym Skręcie nie wróci do użytku, to ta „niezawodność” do pic na wodę

Szkoda tylko że na nowe szyny wystawiane są stare trupy, wagony czterdziestoletnie

Czyli przypadki uruchomienia komunikacji zastępczej wliczyli do zkz. Jak zwykle propaganda, żeby UE sypnęła kolejną transzę. A trawa jest zielona jak słupy w Ksawerowie 🤣

Podobno te tramwaje niskopodłogowe które wybrali w większości ma głównie sztywne wózki. przy zakręcie się psują tory i coś tam. :/ że nikt nie pomyślał. Bodajże we Wrocławiu dlatego ciągle następuje wykolejenie. GDYBY TO BYŁY MODERUSY TO BYŁOBY LEPIEJ! Bo one mniej zużywają. I ciorajac tory tak piszczy.

podobno… w Łodzi jest masa ludzkich wykolejeń i one nie zależą od rozkładu mpk, ani stanu zwrotnic

jak można sprawdzić prawdziwość tych statystyk? 🙂