Pabianicki magistrat ogłosił przetarg na budowę ponad 13 kilometrów dróg rowerowych. To druga próba wyłonienia firmy chętnej do podjęcia się tego zadania.
Wcześniejszego postępowania, ogłoszonego w lutym, urzędnicy nie rozstrzygnęli – zostało unieważnione, gdyż, jak czytamy w uzasadnieniu, było obarczone „niemożliwą do usunięcia wadą”, która uniemożliwiłaby zawarcie ważnej umowy (oferenci różnie zinterpretowali wymagania ze względu na ich niespójność w dokumentacji przetargowej).
– Termin składania ofert w tym postępowaniu mija 3 sierpnia. Wykonawca będzie realizował inwestycję w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, a na jej przeprowadzenie otrzyma czternaście miesięcy od podpisania umowy – wyjaśnia Aneta Klimek, rzecznik prasowy magistratu.
Drogi zostaną utwardzone asfaltem, a tam, gdzie wymagane jest wykonanie nawierzchni rozbieralnych, będzie dopuszczona betonowa kostka.
Przetarg podzielono na pięć części części (zainteresowani mogą startować do każdej z osobną ofertą):
- Łaska – cała
- Wiejska – od Miodowej do Skrajnej, Skośna oraz droga dla rowerów wzdłuż projektowanej ulicy Popiełuszki (przedłużenie ulicy Świetlickiego) – od Wiejskiej do Jutrzkowickiej wraz z odgałęzieniem w Targową
- Partyzancka – od Sikorskiego do Widzewskiej
- Bugaj i Kopernika – od „Grota” Roweckiego do P. Skargi oraz ul. 20 Stycznia od „Grota” Roweckiego do Rydzyńskiej
- Wiejska – od Jana Pawła II do Łaskiej, ul. Jana Pawła II – od Wiejskiej do Świętokrzyskiej, Targowa – od Jana Pawła II do Orlej, Śniadeckiego – cała, Szarych Szeregów – cała, Moniuszki – od Wiejskiej do Śniadeckiego
Oprócz budowy dróg rowerowych w zakres przedsięwzięcia wejdzie również doświetlenie 29 przejść dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi, budowę oświetlenia drogi rowerowej wzdłuż ul. Wiejskiej (od Miodowej do Skrajnej) oraz na ul. Skośnej, a także infrastrukturę rowerową (stojaki, podpórki, separatory, oznakowanie).
Szkoda, że nie pomyślą o drodze rowerowej na całej Partyzanckiej, gdzie jest bardzo duży ruch i dużo Tirów.
Uważaj z tymi uwagami, bo drogi rowerowe „buduje się” bardzo prosto w systemie Polskim :). Otóż na zwykłej drodze maluje się linię i co jakiś czas rowerek, prawda, że proste ? Taka droga rowerowa jest bezpieczna, widoczna dla prowadzących pojazdy mechaniczne i to cały rok a kasa na plusie 🙂