Strona główna Aktualności Z miasta Końcówka prac na skrzyżowaniu. Utrudnienia w ruchu

Końcówka prac na skrzyżowaniu. Utrudnienia w ruchu

21
Rowerzyści na Bugaju mogą liczyć na lepszą infrastrukturę. Trwa finał prac związanych z budową nowych odcinków dróg rowerowych na dwóch ważnych skrzyżowaniach: Grota-Roweckiego z Nawrockiego oraz Grota-Roweckiego z Bugaj.

Rozpoczęło się malowanie oznakowania poziomego dla nowej drogi rowerowej na skrzyżowaniu Grota-Roweckiego i Nawrockiego. Wcześniej podobne prace przeprowadzono na skrzyżowaniu Grota-Roweckiego i Bugaj. Oznacza to, że inwestycja wkracza w ostatni etap i wkrótce zostanie zakończona.

Malowanie pasów wiąże się jednak z czasowymi utrudnieniami w ruchu na skrzyżowaniu. Kierowcy muszą liczyć się z miejscowym zawężeniem pasów ruchu oraz możliwymi chwilowymi przestojami.

Co zmieniła inwestycja?

Na skrzyżowaniu Grota-Roweckiego i Nawrockiego powstał nowy ciąg rowerowy po południowej stronie ulicy, który łączy istniejące drogi rowerowe z przejazdem na skrzyżowaniu z ul. Nawrockiego. Dodatkowo przeniesiono wiatę przystankową, dzięki czemu ścieżka rowerowa przebiega teraz za przystankiem, co poprawia bezpieczeństwo zarówno rowerzystów, jak i pasażerów komunikacji miejskiej. Niestety, tego samego nie dało się zrobić z kioskiem, co może powodować utrudnienia.

Na skrzyżowaniu Grota-Roweckiego i Bugaj zmodernizowano chodniki i wykonano dowiązania dróg rowerowych do przejazdu rowerowego po wschodniej stronie skrzyżowania, co usprawnia ruch i spina infrastrukturę rowerową w spójną całość.

Ile kosztowała inwestycja?

Całkowity koszt inwestycji to 254 tys. zł, sfinansowane w całości z budżetu powiatu pabianickiego.

– Inwestycja nie jest wielka w swojej skali, ale bardzo oczekiwana, bowiem spaja układ dróg rowerowych w ciągłą sieć – podkreśla starosta pabianicki Arkadiusz Jaksa.

Prace realizuje łódzka firma, która ma czas na ich zakończenie do 7 lipca, ale obecne malowanie oznakowania jest już ostatnim elementem całej inwestycji.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
21 Komentarze
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Koszmar ☹️ Tyle pieniędzy wyrzucone w błoto. Ponad ćwierć miliona za kilka kresek na jezdni i parę metrów asfaltu? Czy Wy włodarze tego miasta jesteście normalni?

Wskaż firmę która zrobiłaby to taniej, tylko niech to nie będzie „mąż ze szwagrem”.

A jaki oni mają wpływa na to, że takie są ceny?

Aniu, mamy 2025 a nie 2000, ćwierć banki dzisiaj to są fistaszki.
Nie wiem czy przeoczyłaś, ale w ostatnich kilku latach ceny za dosłownie wszystko poszły gwałtownie w górę…

podręcznikowa niegospodarność. Art.231

Powinni czekać, aż stanieje?
231 to nie jest żadna niegospodarność.

Last edited 2 miesięcy temu by HE

super. Oby jak najmniej wypadków.

Oby poszło to w parze z policją która będzie monitorowała i w końcu systematycznie aplikowała mandaty tym którzy mimo wszystko i tak będą jeździli ulicą.

Najpierw muszą zaaplikować tym, którzy systematycznie nie pozostawiają miejsca pieszym parkując na chodnikach i blokując całe drogi dla rowerów. Ale wtedy chyba im tych mandatów braknie.

Moze wreszcie czas na Myśliwską bis?

Na każdą bis, według twojego rozumowania.

Kiedy wyrównają asfalt od strony wschodniej!?!

Tamtędy nie jeździ prezydent, to po co

Mniej ofiar w statystykach to podstawa, koszty się nie liczą

Uwielbiam ten stan – gdy pedalarze, nie tylko zabrali częściowo chodniki, ale i drogi.

A kiedy przedłużenie Świetlickiego czyli Popiełuszki? Aa zapomniałem. Przecież bidota nie będzie miała samochodów to po co nowa ulica, zróbmy więcej ścieżek rowerowych. Będzie pięknie…jak w Korei Pn 🙂

Ból d××y pewnej części kierowców, tylko z tego powodu że od kilkunastu lat nie myśli się WYLACZNIE i o ich wygodzie poruszania się po miastach w Polsce jest jednocześnie śmieszny, żenujący i przygnębiający. Natomiast jako kierowca i rowerzysta, jak zwykle napisze – szkoda, że tam w ogóle jest ścieżka rowerowa – na Nawrockiego/Bugaj można było delikatnie poszerzyć jezdnię, na Roweckiego, przez Orła/Wileńska już jest wystarczająco szeroka na całym odcinku – bezpieczniejsze są normalne pasy rowerowe, kosztem jezdni która i tak kierowcy nie wykorzystują. Natomiast ścieżka wymieszana z chodnikiem sprawia, że w jednym miejscu mamy pieszych, którzy średnio się rozglądają, i… Czytaj więcej »

Na Roweckiego mimo ścieżki rowerowej i tak ludzie jeżdżą po stronie gdzie jej nie ma .Oststnio zwróciliśmy uwagę jadące grupie !!tośmy się o sobie dużo dowiedzieli 😂

W którym to miało być miejscu?

Blagam! niech oni przestaną niszczyć asfalt

czyli piesi prosto z pasów ładują się na ścieżkę rowerową. i w drugom stronę, czekając na zielone na pasach bedom stać na ścieżce rowerowej?