Rowerzyści na Bugaju mogą liczyć na lepszą infrastrukturę. Trwa finał prac związanych z budową nowych odcinków dróg rowerowych na dwóch ważnych skrzyżowaniach: Grota-Roweckiego z Nawrockiego oraz Grota-Roweckiego z Bugaj.
Rozpoczęło się malowanie oznakowania poziomego dla nowej drogi rowerowej na skrzyżowaniu Grota-Roweckiego i Nawrockiego. Wcześniej podobne prace przeprowadzono na skrzyżowaniu Grota-Roweckiego i Bugaj. Oznacza to, że inwestycja wkracza w ostatni etap i wkrótce zostanie zakończona.
Malowanie pasów wiąże się jednak z czasowymi utrudnieniami w ruchu na skrzyżowaniu. Kierowcy muszą liczyć się z miejscowym zawężeniem pasów ruchu oraz możliwymi chwilowymi przestojami.
Co zmieniła inwestycja?
Na skrzyżowaniu Grota-Roweckiego i Nawrockiego powstał nowy ciąg rowerowy po południowej stronie ulicy, który łączy istniejące drogi rowerowe z przejazdem na skrzyżowaniu z ul. Nawrockiego. Dodatkowo przeniesiono wiatę przystankową, dzięki czemu ścieżka rowerowa przebiega teraz za przystankiem, co poprawia bezpieczeństwo zarówno rowerzystów, jak i pasażerów komunikacji miejskiej. Niestety, tego samego nie dało się zrobić z kioskiem, co może powodować utrudnienia.
Na skrzyżowaniu Grota-Roweckiego i Bugaj zmodernizowano chodniki i wykonano dowiązania dróg rowerowych do przejazdu rowerowego po wschodniej stronie skrzyżowania, co usprawnia ruch i spina infrastrukturę rowerową w spójną całość.
Ile kosztowała inwestycja?
Całkowity koszt inwestycji to 254 tys. zł, sfinansowane w całości z budżetu powiatu pabianickiego.
– Inwestycja nie jest wielka w swojej skali, ale bardzo oczekiwana, bowiem spaja układ dróg rowerowych w ciągłą sieć – podkreśla starosta pabianicki Arkadiusz Jaksa.
Prace realizuje łódzka firma, która ma czas na ich zakończenie do 7 lipca, ale obecne malowanie oznakowania jest już ostatnim elementem całej inwestycji.
Koszmar ☹️ Tyle pieniędzy wyrzucone w błoto. Ponad ćwierć miliona za kilka kresek na jezdni i parę metrów asfaltu? Czy Wy włodarze tego miasta jesteście normalni?
Wskaż firmę która zrobiłaby to taniej, tylko niech to nie będzie „mąż ze szwagrem”.
A jaki oni mają wpływa na to, że takie są ceny?
podręcznikowa niegospodarność. Art.231
Powinni czekać, aż stanieje?
231 to nie jest żadna niegospodarność.
super. Oby jak najmniej wypadków.
Moze wreszcie czas na Myśliwską bis?