Strona główna Aktualności Komunikacja Jest wybór trasy dla Kolei Szybkich Prędkości

Jest wybór trasy dla Kolei Szybkich Prędkości

0
Wygląda na to, że z duża dozą prawdopodobieństwa wiemy, którędy przez gminę Pabianice będzie przebiegała Kolej Dużych Prędkości. Z rozpatrywanych trzech wariantów został wybrany jeden – wariant W51.

Rekomendacja została ogłoszona wczoraj (10 sierpnia), na konferencji we Wrocławiu. Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła, że najkorzystniejszą trasę dla przebiegu kolei między Łodzią a Sieradzem wytycza wariant W51 (czerwony). Został on uznany za najmniej inwazyjny i najlepiej oceniany pod względem społecznym jak i ekonomicznym.

W51

– W ocenie CPK wybrana trasa jest najkrótsza i ma najmniej kolizji z lokalnymi drogami, gdzie trzeba będzie wybudować wiadukty, a także najmniej budynków będzie wymagało wyburzenia – przekonywał przedstawiciel CPK.

To dobra informacja dla mieszkańców gminy. Odbyło się kilka spotkań w ramach konsultacji społecznych i najpierw z czterech proponowanych wariantów odpadł ten najmniej korzystny. Pisaliśmy o tym tutaj. Z pozostałych opcji, to właśnie wariant W51, wspierany przez Gminę Pabianice, został przedstawiony jako najkorzystniejsza opcja.

– Nawet ten wariant nie jest idealny, ale jest najmniej inwazyjny jeśli chodzi o infrastrukturę mieszkalną, terenową i środowiskową – mówi Marcin Wieczorek, wójt Gminy Pabianice. – Wybrane zostało najmniejsze zło, ale coś trzeba było wybrać. To trasa rekomendowana, więc nic tu jeszcze pewne na sto procent nie jest, zresztą zastrzegają sobie możliwość drobnej korekty tego przebiegu. Została wybrana trasa, która najmniej ingeruje w naszą politykę przestrzenną, ale wiadomo, że będą osoby, które odczują ta inwestycję, będą wywłaszczenia i odszkodowania, ale będą to pojedyncze przypadki. Przy innych wariantach mielibyśmy dramat. Z punktu widzenia rozwoju gminy lepiej być nie mogło. Cieszymy się z tego wyboru.

Pełną informację o przebiegu Kolei Dużych Prędkości na trasie Łódź – Wrocław znajdziemy pod tym adresem:

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments