Zaparkowanie auta na ul. Zamkowej w godzinach pracy urzędów graniczy z cudem. Jest jednak szansa na kilka dodatkowych miejsc. Sytuacja znacznie się nie poprawi, ale to zawsze coś.
Chodzi o skrócenie postoju dla taksówek, który usytuowany jest wzdłuż „domu partii”. Tam Zarząd Dróg Miejskich wymalował aż dziewięć miejsc postojowych dla taksówek, ale większość z nich stoi pusta.
– Faktycznie postój nie jest w pełni wykorzystywany, więc w najbliższej przyszłości będę chciał spotkać się z przedstawicielami korporacji taksówkarskich i dojść do porozumienia w tej sprawie – zapowiada prezydent Grzegorz Mackiewicz.
Powrót parkomatów?
Kwestia braku miejsc w pewnym sensie rozwiązuje się dzięki strefie płatnego parkowania. Wówczas nie występuje całodniowe blokowanie miejsc przez urzędników czy pracowników lokalnych firm. Wprowadzenie parkomatów jest jednak zawsze kontrowersyjne.
Temat może jednak powrócić po 30 września 2025 roku. Do tego dnia obowiązuje uchwała, którą w lutym 2023 roku przegłosowali radni miejscy. Dokument mówi o niewprowadzaniu płatnej strefy do tego czasu.
Aż trudno uwierzyć, że ktoś chce wprowadzić płatne parkingi. Miasto się wyludnia, zawsze można zaparkować przy Echo albo ulicę dalej. Płatny parking to tylko koszt, bo trzeba opłacić sprzęt, ew. nająć firmę do administrowania nim. Po prostu szkoda prądu i ceregieli. Ludzie będą omijać tę strefę.
Przykład Łodzi pokazuje jak rozdęta SPP niszczy miasto – Kopernika, Kilińskiego, Nawrot, dziesiątki lokali do wynajęcia, tylko chętnych brak. Bo ani zaparkować a jak już, to za wysoką opłatą i pośpiech żeby bilecik był aktualny. Zwyczajnie się odpuszcza temat i kieruje gdzie indziej.
Po pierwsze, zmienic ułożenie miejsc parkingowych na ukośne względem chodnika a po drugie dlaczego pracownicy urzędów skarbowego i miejskiego zajmują miejsca dla kierowców zajmujących te miejsca z racji np zakupów..jeszcze pytanie – gdzie ma się zatrzymać karetkach ratownictwa czy Straż pożarna na odcinku os wyszyńskiego aż do warszawskiej.
Proponuję w PSP pierwsze 30min gratis. Pierwsza h (31′-60′) 3PLN,
druga h 5PLN,
trzecia h też 5PLN
a później każda h po 10PLN
i operatorem zrobić APCOA 🤣🤣🤣
Napisałeś to co jest normą na zachodzie Europy tam bez dodatkowych kosztów korzystając z kilkuminutowego darmowego postoju można kupić śniadanie bądź załatwić drobną sprawę…..u nas liczy się tylko strzyżenie obywateli.
Bzdury. Kilkuminutowy darmowy parking to masz do momentu aż pojazd z kamerą nie złapie cię na drugim okrążeniu po strefie.
ta i znowu będzie zaklejanie blach liśćmi
Bo miejsca parkingowe powinny być skośne a nie równoległe…
A gdzie by się miały te miejsca zmieścić?
Zamkowa jest dość szeroką ulicą i wcześniej sie mieściły. Chcesz powiedzieć, że nie można było tego porządnie zaprojektować?
Ja tego nie widzę, więc pytam, czy zamiast dróg dla rowerów, czy zamiast tramwaju?
Zlikwidowanie przywilejów grupy, która nie ma nawet OC, ale na drogach chce być najważniejsza jest pomysłem wartym rozważenia.
A może chodniki zlikwidujmy? Przecież piesi też nie mają oc. Zabrońmy chodzić, bo ty potrzebujesz miejsc parkingowych.
W 2024 zostało wykrytych ponad 300000 pojazdów podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu, którego właściciele nie opłacili. Szacuje się, że kolejne 100000 jeździ bez. Więc ja bym zlikwidował przywileje grupy, która na jezdniach, chodnikach i drogach dla rowerów chce być najważniejsza, a nawet nie potrafi zachować się zgodnie z przepisami i wykupić obowiązkowej polisy.
Jaki to stanowiło procent wszystkich zarejestrowanych pojazdów?
Na jakiej podstawie twierdzisz, że ja potrzebuje miejsc parkingowych?
Ilość pojazdów bez OC jest kilkakrotnie większa, niż ilość rowerzystów powodujących wypadki. Ilość wypadków spowodowanych przez kierowców pojazdów mechanicznych kilkanaście razy większa niż powodowanych przez rowerzystów. Według mnie trzeba zlikwidować jezdnie, żeby ta grupa, która chce być najważniejsza, przestała zabijać. Bo OC życia nie zwróci.
Jeśli chcesz zdyskryminować jedną grupę kierujących wobec innej, to chyba potrzebujesz tych miejsc. Chyba, że tak dla sportu. To raczej jeszcze gorzej.
To w końcu jaki procent ogółu wszystkich samochodów stanowią te bez OC? 🙂
1 procent. A jaki procent rowerzystów zawiera nieobowiązkowe ubezpieczenie OC?
pracownicy lokalnych firm też nie muszą zajmować lokali na zamkowej i mogą je zwolnić po takiej restrukturyzacji!
Wystarczyło zaprojektować ul. Zamkową z głową.
Zgadzam się. Tak samo głowy nie miał ten co odbierał i zatwierdzał koniec inwestycji. Krótko mówiąc….idiota
Hitem to są światła przy torach tramwajowych przy Circlu, zapala się czerwone nawet gdy tramwaj nie jedzie w rezultacie cykl świateł na Wspólnej się skraca niekiedy do kilku sekund. Sytuacja jest o tyle absurdalna że nawet skręcając na warunkowym skręcie z Łaskiej w Zamkową zapala się czerwone przy torach tramwajowych za każdym razem.Jakoś jak jedzie się do Ksawerowa to gdy mija sie granice miasta i przejeżdża przez tory tramwajowe to czerwone zapala się tylko wtedy gdzy tramwaj jedzie.