Strona główna Styl życia Jak śledzić przesyłkę online?

Jak śledzić przesyłkę online?

0

W czasach zakupów internetowych i globalnej digitalizacji handlu możliwość monitorowania przesyłek pocztowych jest szczególnie ważna. Taką opcję dostarcza większość nowoczesnych firm pocztowych, kurierskich i logistycznych.

Przyczynia się ona do podwyższenia wygody, poczucia bezpieczeństwa i zaufania klientów wobec firmy pocztowej.

Czym są numery trekkingowe przesyłek

Opcja śledzenia jest możliwa dzięki specjalnym identyfikatorem pocztowym – indywidualnym numerom, które są przyswajane każdej odrębnej paczce i rejestrują każdą zmianę w jej drodze od biura pocztowego do odbiorcy. Numer trackingowy jest nadawany w momencie rejestracji paczki przez jej nadawcę. Po ukończeniu procesu pakowania i sortowania przesyłek w magazynie firmy pocztowej, numery trekkingowe są wnoszone do bazy danych. Później przy każdej zmianie statusu dostawy (na przykład dotarcie do punktu pośredniego, rozpoczęcie procedury celnej, przekazanie paczki firmie partnerskiej, dotarcie do miasta docelowego, doręczenie etc.).

Numer można sprawdzić na paragonie pocztowym, więc należy o niego poprosić nadawcę paczki. Z reguły sprzedawcy ze sklepów internetowych samodzielnie przesyłają numery trekkingowe swoim klientom, wpisując je na koncie użytkownika.

Sposoby monitoringu przesyłek

Istnieje kilka rodzajów źródeł dla poczta śledzenie. Wśród najbardziej popularnych można wymienić:

  • na stronie sklepu internetowego (w przypadku zakupów online), w którym zostało złożone zamówienie. Z reguły sprzedawcy dostarczają informacje o drodze zamówienia zarejestrowanym użytkownikom, które posiadają osobiste konto na stronie sklepu. Status przesyłki można sprawdzić w rozdziale „Moje zamówienia” – „Informacja o zamówieniu”. Jedynym minusem tego sposobu monitoringu pocztowego są ewentualne opóźnienia w dostarczeniu informacji o przesyłkach.
  • na oficjalnej stronie firmy pocztowej, zajmującej się dostawą przesyłki – większość międzynarodowych firm posiada anglojęzyczną wersję strony, co umożliwia poprawne zrozumienie informacji użytkownikom na całym świecie. Należy jednak pamiętać, że dostawy długoterminowe, z oddalonych krajów często są realizowane za pośrednictwem kilku firm pocztowych. Na przykład przesyłka jest dostarczana z Korei przez firmę eParcel Korea, po przekroczeniu granicy kraju zostaje ona przekazana TNT, a po dotarciu do Polski – Poczcie Polskiej. W tym przypadku użytkownik zmienia źródło wyszukiwania przesyłki dwa razy;
  • poprzez uniwersalny serwis monitoringowy, który gromadzi, weryfikuje i dostarcza informacje o przesyłkach setek firm pocztowych.

Pocztowe śledzenie na Pkge.net – dlaczego serwis monitoringowy

Użytkownicy serwisu do śledzenia mogą korzystać z szeregu przewag, które przyczyniają się do poziomu wygody monitorowania paczek w sieci Internet, mianowicie:

  • strona jest w całości w języku polskim;
  • serwis współpracuje z większością międzynarodowych, lokalnych i regionalnych firm pocztowych (w tym najbardziej znane w Polsce – DHL, UPS, DPD, Poczta Polska, USPS), co pozwala na ciągły proces śledzenia przesyłek, bez konieczności zmiany źródeł, nawet jeżeli ich dostawą zajmuje się kilka firm;
  • strona zapisuje do 30 numerów przesyłek ostatnio wyszukiwanych przez użytkownika i generuje je automatycznie;
  • zarejestrowani użytkownicy mogą włączyć opcję automatycznych powiadomień o zmianach statusów przesyłek drogą mailową lub push powiadomień.