Strona główna Aktualności Komunikacja Droższe bilety. Podwyżka mocno uderzy w… uczniów

Droższe bilety. Podwyżka mocno uderzy w… uczniów

4
Nie mamy dobrych wiadomości dla mieszkańców podróżujących autobusami linii D między Pabianicami i Łaskiem. Bilety, zarówno jednorazowe, jak i miesięczne, będą droższe. Już od jutra. 

Podwyżka jest efektem decyzji łaskiej rady miejskiej, która pod koniec grudnia przyjęła uchwałę w sprawie nowych stawek za przejazdy, ulg oraz granic taryfowych.

Istotną zmianą jest ta w ulgach. Zaczynają bowiem obowiązywać dwie: dotychczasowa, w wysokości 50%, a także odrębna – uczniowska.

Jak zmienią się ceny biletów na trasie Pabianice – Łask?

Normalny, jednorazowy: kosztował 4 zł, będzie 5 zł
Ulgowy, jednorazowy: kosztował 2 zł, będzie 2,5 zł (z 50%-ową ulgą) i 3 zł (uczniowski)
Normalny, 7-dniowy: kosztował 36 zł, będzie 40 zł
Ulgowy, 7-dniowy: kosztował 18 zł, będzie 20 zł (z 50%-ową ulgą) i 30 zł (uczniowski)
Normalny, 14-dniowy: kosztował 64 zł, będzie 70 zł
Ulgowy, 14-dniowy: kosztował 32 zł, będzie 35 zł (z 50%-ową ulgą) i 50 zł (uczniowski)
Normalny, 30-dniowy: kosztował 98 zł, będzie 120 zł
Ulgowy, 30-dniowy: kosztował 49 zł, będzie 60 zł (z 50%-ową ulgą) i 80 zł (uczniowski)

Podwyżka wyraźnie odbije się na pabianickiej młodzieży, która uczy się w szkołach w Łasku, bo cena miesięcznej migawki „skoczyła” o ponad 63%. Zamiast 49 zł uczniowie będą płacili 80 zł. 

– Linię D obsługuje Zakład Komunikacji Miejskiej w Łasku i my nie mamy żadnego wpływu na opłaty za przejazdy – tłumaczy Marcin Chmielewski, zastępca naczelnika wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji w Urzędzie Miejskim w Pabianicach.

Kto ma prawo skorzystać z ulgi uczniowskiej? Dzieci od 4 do 7 lat, uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych (na podstawie legitymacji) oraz dzieci i młodzież w wieku 6 – 18 lat, nieobjęta obowiązkiem szkolnym wskutek choroby lub niepełnosprawności.

Co ciekawe, nie 31 zł, jak przedszkolaki i uczniowie, a tylko 11 zł więcej zapłacą za miesięczną migawkę studenci. Im przysługuje bowiem na przejazdy ulga ustawowa – w wysokości 50%. Do takiej samej mają też prawo kombatanci, emeryci, renciści oraz osoby o lekkim i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Chyba w…. Rodziców powinno być w nagłówku.

Tak przy okazji. Kierowcy autobusów miejskich nie ustępują pieszym na pasach. Po raz kolejny stałem przed przejściem a kierowca przejechał pomimo tego, że kobieta była prawie w połowie pasów. To był kierowca nowej hybrydy. Parę filmików z kamerki samochodowej już mam. Bójcie się chamy.
A chcą aby im ustępować przy wyjeżdżaniu z zatoczki.

A nie wpadłeś na to kolego, że autobus miejski nie zatrzyma się w miejscu?! Nie pomyślałeś, że gwałtowne hamowanie autobusu oznacza przewrócenie się ludzi w pojeździe?! Coś słabo myślisz. Codziennie jeżdżę jako pasażer MZK, najczęściej linią 1. Przy SDH-u i na Św. Jana ludzie tak wyłażą kierowcom że to jest jakaś masakra. A ludzie w autobusie nieraz ledwie utrzymują się na nogach bo jakaś niemyśląca istota wychodzi sobie przed autobus. A wypuszczając autobus z zatoczki łaski nikomu nie robisz – masz taki obowiązek w terenie zabudowanym! Tutaj masz podstawę prawną: Art. 18 ust. 1 ustawy z 20 czerwca 1997 r.… Czytaj więcej »

Tak samo łaski nie robi kierowca ustępując pieszemu. Kierowca osobowego czy ciężarowego czy autobusu ustępuje pieszemu, niezależnie co lub kogo wiezie. Autobus jechał z dołu z przystanku pod górkę Grota Roweckiego to nie mógł się za dużo rozpędzić do pierwszych pasów przy Biedronce. Ja stałem parę sekund ustępując przejścia, pani weszła na pasy. Przed kierowcą autobusu była dobra widoczność i z daleka mógł ocenić sytuację. To nie było tak, że ktoś wbiegł nagle, przed autobus. Dodam, że pani wchodziła na pasy po przeciwnej stronie niz jechał autobus i jeśli juz to mi by wbiegła pod koła a nie autobusowi.