Strona główna Aktualności Komunikacja Do trzech razy sztuka? Urząd analizuje oferty przetargowe

Do trzech razy sztuka? Urząd analizuje oferty przetargowe

20
Tablice informacji pasażerskiej są np. w Łodzi. Pabianice też mają je mieć.
Po dwóch zakończonych fiaskiem postępowaniach nareszcie pojawiła się szansa, że uda się wyłonić firmę, która wdroży w Pabianicach inteligentny system transportowy (ITS). Oznacza to między innymi ułatwienia dla pasażerów miejskiej komunikacji. 

Urzędnicy z magistratu otworzyli właśnie oferty, jakie wpłynęły w ostatnim ogłoszonym w tej sprawie przetargu. Dwie z trzech nie przekraczają kwoty zarezerwowanej na ten cel w przez Urząd Miejski, czyli 7.092.866 zł.

Najtańszą ofertę, opiewającą na 6.879.296 zł, złożyło konsorcjum firm z województw śląskiego i małopolskiego. Droższa (6.892.920 zł), ale nadal mieszcząca się w zakładanym budżecie jest oferta firmy z Warszawy. Jedna przekroczyła zakładaną sumę.

Był to trzeci przetarg na ITS. Dwa poprzednie zostały unieważnione z powodu zbyt wysokich oczekiwań finansowych potencjalnych wykonawców w stosunku do posiadanych środków.

Teraz trwa analiza złożonych ofert. Jak usłyszeliśmy w magistracie, może to potrwać kilka tygodni.

Co wejdzie w zakres inteligentnego systemu transportowego? Na przystankach zostaną zamontowane tablice informacji pasażerskiej, w zajezdni autobusowej na potrzeby dyspozytorni ITS będzie przebudowane pomieszczenie i wybudowana serwerownia, nastąpi montaż monitoringu oraz pojawi się nowa wersja portalu komunikacjapabianice.pl wraz z z aplikacją mobilną dla pasażerów.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Szkoda kasy na takie coś.

Na boisko nie ma pieniędzy, na halę sportową brakuje a tu taki zbytek za prawie 7 mln !!! Puknijcie się w główkę w tym urzędzie !!!

Na wiele tysięcy innych potrzeb mieszkańców jak piszesz – NIE MA. I nie będzie. Bardzo mnie jednak cieszy,gdy widzę w Pabianicach wkraczającą tu i ówdzie nowoczesność. Pod każdą postacią. Jeżdzi kto chce hybrydami,są rowery miejskie, kilka dróg rowerowych itp Mnie się ten pomysł bardzo podoba ,stojąc na przystanku dowiesz się kiedy rzeczywiście autobus podjedzie (a nie wg. rozkładu). Inna sprawa to tempo wykonania każdej z prac dla miasta. Ciągnie się ile wykonawca zechce i terminy wykonania nie mają nic do powiedzenia – podobnie jak inwestor (słyszał ktoś o karach za nieterminowość?). Z wadliwości wykonania robót śmieje się cała Polska. Zawsze… Czytaj więcej »

Szybciej na pieszo dojdziesz na miejsce niż wyświetlą spóźnienie. Cały czas uważam, że ta inwestycja jest zbędna w przypadku tak małego miasta.

To po prostu niegospodarnosc, a kto w taki sposób wydaje publiczne pieniądze powinien się liczyć z konsekwencjami

A to niby dlaczego ? Mnie się bardzo podoba.

Czy ktoś wie jakie będą z tego korzyści? Co to da? Co ułatwi? Bo chyba nie chodzi o yo żebym w smartfonie zobaczyl6czy jedzie autobus???

W tej konkretnej sprawie, niech każdy kto zabiera glos napisze czy regularnie korzysta z usług MZK.

Litości, nawet w ZGIERZU są takie tablice… Na najważniejszych przystankach – jak SDH, „Waltera”-Jankego, przy szpitalu lub cmentarzu czy Dworzcu PKP tablice się sprawdzą. Jeżeli montować system, to warto dołożyć już kilka tysięcy na większą ilość tablic, chociażby na ulicy Warszawskiej. Patrzysz w rozkład – o, autobus za dwie minuty. Czekasz dziesięć… Tutaj zobaczysz realny przyjazd z GPSu w pojeździe. „O, będzie za dziesięć minut, to zamiast sterczeć pod wiatę wyskoczę jeszcze po gazetę i bułeczki”. Poza tym jest to pozytywny wizerunek, dodaje nowoczesności. Fakt, że jest to jednak całkiem drogie, no ale takie czasy, dzisiaj ułożenie stu metrów chodnika… Czytaj więcej »

A jaki sens montować na kilku przystankach? Jeżeli montować to na każdym lub żadnym.

Toteż o tym mówię. Jak już wdrażamy system, dajmy jak najwięcej tablic, a koszta będą niższe. Nie ma żadnego sensu ustawiać tablic na przystankach takich jak Moniuszki/Mariańska czy Rzgowska 218 albo nawet Wileńska/toruńska, bo tam są za małe potoki, ale na wszystkich, gdzie zawsze ktoś wsiada – jak najbardziej tak! Wszystkie niemal na „bugaju” powinny mieć tablicę, co ważniejsze na Piaskach, główne w centrum. Przystanki na Sikorskiego czy Partyzanckiej można już odpuścić, tam poza zmianą w Philips ruch jest znikomy.

Wdrożą system, to w razie potrzeby będzie można poszerzyć go o kolejne tablice.

To jest wyrzucanie pieniędzy w błoto, za takie wydatki powinni odpowiadać karnie ci co na takie coś chcą wydać ponad 7 baniek, najprawdopodobniej chodzi o drogie zarządzanie tym systemem który trzeba będzie administrować i serwisować jak już będzie, to na co ci ludzie wydają podatki nasze woła o pomstę do nieba, najlepsza jest ta szkutnia dla kilku lub kilkunastu imbecyli co to się chcą pobawić za ponad 5 baniek, i to jeszcze w dobie kryzysu. Szok nóż się w kieszeni otwiera

Ty normalny jesteś ? Za co niby karnie ? A na co powinni wydać w.g. ciebie twój podatek ? Bo ja chcę, żeby mój wydali właśnie na to.

dla kilku autobusów takie mecyje?

i dla 1 linii tramwaju w takcie co pół godziny, w pełni podzielam wątpliwości

Wyrwy w drogach, chodniki takie że można nogi połamać, przejścia dla pieszych nie odmalowane i nie oświetlone, studzienki zapchane odkąd żyje cyk 7 mln na tablice dla kilku autobusów i tak jak piszesz również tramwaju. Śmiech na sali, pomysłodawcy takich wydatków powinni lecieć ze stanowisk na zbity pysk natychmiastowo łącznie z prezydentem widmo, który pozuje tylko do zdjęć a realnymi problemami miasta się nie zajmuje.

Tramwaj będzie jeździć częściej, niż autobus obecnie (30 minut). To raz. A dwa – nie zapominajcie, że przez Świrusa cały ZbiorKom poszedł łeb na szyję! Część ludzi pracuje zdalnie, młodzież szkolna odpada – stąd „kilka linii na krzyż”. Wróci wszystko do normy, będzie ruch, tablice się przydadzą.

Nowa wersja portalu komunikacjapabianice jest zbędna. Obecna jest czytelna i nie potzeba tworzyć nowej a znając życie to ta nowa wesja będzie bardziej ładna niż funkcjonalna. Tak zresztą obecnie wygląda wiele portali internetowych.
W ten sposób można by zaoszczędzić pieniądze. Co do samej aplikacji to jeśli nie będzie wskazywała na bieżaco gdzie jest autobus i za ile minut przyjedzie to także jest zbędna. Do samego pokazywania ozkładów jazdy jest przecież aplikacja MPK mobile w której są między innymi rozkłady jazdy autobusów MPK Łódź np: linii Z41.

No ale system MPK nie jest spójny z siecią MZK.

Nie wiem co ma wspólnego system MPK z firmą MZK ale jak już napisałem do samego pokazywania rozkładów jazdy wystaczy istniejąca aplikacja mobileMPK.
Wystarczy skontaktować się z autorem aplikacji mobilempk i zapytać o to co zrobić by rozkłady jazdy naszego MZK także mogły znajdować się w tej aplikacji.