Strona główna Aktualności Komunikacja Czekaja nas zmiany w komunikacji. Trzeba łatać budżet

Czekaja nas zmiany w komunikacji. Trzeba łatać budżet

59
Miasto musi dokładać kolejne pieniądze na funkcjonowanie pabianickiej komunikacji. W ciągu roku koszt utrzymania spółki MZK wzrósł o ponad milion złotych.  

Prezydent Grzegorz Mackiewicz nie ukrywa, że potrzebna jest reorganizacja pabianickiej komunikacji. W jakiej formie? Tego jeszcze sam nie wie. Pod uwagę brane jest kilka wariantów.

Możliwe, że wzorem Łodzi czy Łasku wzrosną ceny biletów. W stolicy województwa radni ustalili, że najpopularniejszy, 40-minutowy bilet będzie kosztował pięć złotych, wcześniej było to 3,80. Przypomnijmy, że w Pabianicach 40-minutowy bilet na jedną strefę kosztuje 3 złote.

– Nie wyobrażam sobie tak wysokiej podwyżki – mówi Grzegorz Mackiewicz.

Cenę znacznie obniża posiadanie Karty Pabianiczanina i regulacja właśnie tych zniżek jest również brana pod uwagę przez urzędników.

Wszystko na to wskazuje, że zmieni się siatka połączeń, bo jak twierdzi prezydent Pabianic, w związku z epidemią autobusy „często wożą jedynie powietrze”.

– Trwa analiza, po której będę mógł powiedzieć coś więcej – podsumowuje prezydent.

1 stycznia autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego nie wyjechały na ulicę, a transport po mieście zapewniała jedna linia, czyli Z41. Możliwe, że to nie był jednorazowy eksperyment, a we wszystkie dni świąteczne (z wyjątkiem 1 listopada) po mieście będzie kursować tylko jedna linia autobusowa.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
59 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Co to znaczy puste? Jak na cały autobus jest 5 osób to on jest pełny czy jednak pusty czy może jak wszystkie miejsca siedzące są zajęte to jest pełny?

Last edited 2 lat temu by Aerospace

powinni zrobić autobusy na żądanie. Czyli w ogóle nie jeżdżą i czekają na dzwonek z przystanku. Ktoś chce jechać to dzwoni i czeka aż ten po niego przyjedzie. idąc dalej. W trosce o klienta aby nie marzł czekając to albo kołchoźnik postawić albo apkę stworzyć na smartfona. że jak chcę jechac t z domu wysyłam info o której z którego przystanku. idę a tam już stoi autobus lub w moment podjeżdza.
Nie dziękujcie 🙂

W punkt. Popieram

A czy nie w podobny sposób działaj taksówki?

w autobusie płacisz za bilet. w taxi od trzaśnięcia drzwiami.

I jeszcze może frytki do tego? 😀

o to jest to! gdyby a autobusach był WARS to by ludzie jeździli!

Albo generalnie zlikwidować to starczy na kolejne podwyżki dla prezydenta i radnych, hm… dziura w budżecie A starczyło dla prezydenta i radnych na maksymalne podwyżki, to się nazywa dobrze gospodarowac środkami

Dokładnie, dziura budżetowa? Jaką dziura? Przecież podwyżki przyznali sobie więc jak może brakować pieniędzy w budżecie.

nie ta skala, koszty komunikacji liczy się w milionach a nie tysiącach …

Dodam wiecej ale prezydent tego “fantastycznie” prosperujacego miasta Zarabia wiecej niz prezydent Warszawy

Dużo wieczornych kursów lub niedzielnych wczesnych jest niepotrzebna. Niech wypowiedzą się kierowcy MZK oni wiedzą najlepiej.

Podwyżki dla prezydenta i radnych były w tamtym roku to najwyższy czas pomyśleć o następnych podwyżkach.

tak samo jak podwyżki dla starosty, członków zarządu starostwa, Marszałka województwa i kilku tysięcy prezydentów, wójtów i burmistrzów w RP, po to pis zrobił takie przepisy, które wymusiły podwyżki (coś jak minimalna) żeby ludzie zaczeli się bić sami, bo łatwo zrozumieć podwyżkę o 4 tysiące niż straty budżetu powodowane polityką państwa liczone w milionach, bo co to dla większości ze różnica czy brakuje 2, 3 czy 6 milionów- to statystyka, ale Kowalski ma 2 tysie więcej to burak, cham i złodziej

Dobrze, że starczyło kasy na maksymalne podniesie pensji urzędnikom miejskim.. NIE MUSIELIŚCIE POdnosić sobie maksymalnie pensji, wystarczyło tylko do minimum.

Urzędnicy nie dostali żadnych podwyżek. Zalecam czytać ze zrozumieniem. Podwyżki dostały organy władzy prezydent i rada. Pracownik urzędu nic nie dostał więc nie pisz bzdur.

A ja myślę,że ceny biletów należy obniżyć.Jestem mieszkanką naszego miasta i z własnego doświadczenia wiem,że jak mam zapłacić za bilet 3zł i przejechać dwa czy trzy przystanki,to wolę spacerek,a jak mam z mężem przejechać z piasków do centrum za 6zł i jeszcze muszę dojść do przystanku,poczekać na autobus,to wolę zadzwonić po taksówkę i zapłacić 10 zł.Obserwując pasażerów naszej komunikacji,wnioskuję,że większość z nich to emeryci,którzy jeżdżą za darmo.Uważam,że podwyżka cen biletów,pogorszy sytuację i pewnie zwiększy liczbę gapowiczów.

No to chyba nie wszystkie. W ubiegłym tygodniu jechałam z ul Tkackiej pod Tkalnię i zapłaciłam 10zł.

Tak, za 2km do pracy płaciłem 11 zł, po podwyżce 14 zł, niestety bugaj nie jest polaczony z ulica jutrzkowicka komunikacja miejska

Droga Beato kłania się tu matematyka z 4 klasy! cena biletu jest i tak zaniżona! Sama sobie policz: weź poniesione koszty MZK podziel na 31 dni, każdy z nich podziel przez ilość busów, pomnóż przez ilośc kursów każdego, podziel przez prawdopodobiństwo uśrednionej ilości pasażerów, uwzględniając dorosłych, dzieci z ulgom, dorosłych z ulgom i tych z książeczką UM. pomnóż przez średnią cenę benzyny, gazu czy na czym to teraz się napędza, dodaj amortyzację oraz koszty niewyliczonych wcześniej remontów, dodaj chorobowe koszta brakujących z kadry, podnieś do potęgi wnosząc jako x wynagrodzenia prezesów, odejmij procent drukarza oraz cenę hurtową papieru i masz… Czytaj więcej »

A może warto wprowadzić bilety 10- minutowe,15-minutowe i relatywnie do czasu dopasować cenę 1zł lub 1,50zł.Wystarczy tylko odrobina dobrej woli.

a może warto mówić o cenie dla pabianiczan z kartą pabianiczanina? a nie o bilecie dla ,,obcych” z innych gmin. A może Beatko wiesz ile miasto już dopłaca do biletów, czy cię to nie interesuje, wiesz ile kosztuje autobus? Powiem, że więcej niż Kia Picanto 😉 ile pali? ile kosztuje 1 kierowca ? ile serwis? ile ubezpieczenie ? Ale co tam drogo i tyle, wszystko drożeje to wszystko się krytykuje

Jak dla mnie to komunikacja miejska powinna być darmowa. I tak się dopłaca i tak. Zrobić płatne parkingi lub zakaz parkowanie i sami ludzie przesiądą się do autobusów. Teraz jak mam płacić kilka ładnych złotych i z bugaju na piaski jechać 20 minut, to wolę spacer. Też tyle zajmie i nie płacę.

Ale ciebie bilet kosztuje albo 2 zł albo z dowodem 0 zł

Z dworca PKP na Bugaj (Mokra/Smugowa jest 5 km). Spacerkiem to jest półtorej godziny spaceru…:). Zdecydowanym . równym krokiem = 1 godzina. Tylko sportowcy pokonają to w 20 min.

Z ryneczku na bugaju na rynek na Moniuszki idę 20 minut.

To może zlikwidujmy te autobusy skoro tyle miasto musi do nich dopłacać.Pasażerów kupujących bilety jak na lekarstwo,autobusy jeżdżą prawie puste,a po likwidacji ile kasy zostałoby na premie i podwyżki wynagrodzeń w urzędzie!

zawsze Możesz wziąć wypożyczyć miejski rower!

miasto nie zarobi na biletach. autobusy wożą głównie nieodpłatnych emerytów lub młodzież na migawkach. dziwne że nie ma oszczędności na hybrydowych autobusach? w Zduńskiej Woli autobusy jeżdżą co 5 godzin, to dopiero oszczędności. skorzystam z okazji aby wypomnieć tramwaj. odkąd cieplutkie autobusy jeżdżą przez Bugaj dużo więcej osób korzysta z 41 niż za czasów zabytkowego tramwaju.

Popracuj 45 lat ,miej emeryturę w wysokości 2.456 pln i wtedy zapraszam do rozmowy. Miało być czyste od smogu miasto i JEST !!!!! Przecież nikt ulicą Zamkową sie nie przemieszcza . Mamy sukces na miarę Nagrody Pana Alfreda Nobla. CZYSTE (bez samochodów ) , UMARŁE wewnątrz centrum miasto (???????). Kierowcy ,którzy zostawiają swoje auto (na parkingu) – również mają PŁACIĆ??za przejazd autobusem??? . A przecież piszecie na przystankach MPK ,że jest to miasto EKOLOGICZNE.Czy nikt nie widzi , że Pabianice UMIERAJĄ ??? . Mieszkańców ,co kot napłakał , dzieci MINUS. Cmentarze PEŁNE!!! – – oto nasz pabianicki sukces. Co Pan… Czytaj więcej »

Ja proponuję żeby zrobić taki rozkład jak w Nowy Rok był. A prezydent niech od razu z 50 tysięcy zarabia .
Będzie wtedy z czego brać

przypominam, że jak masz jakikolwiek samochód to w Pabianicach jeździsz za darmo 😉 w nowy rok zastępczy jeździł pusty … pabianicki PIS wprowadził w bład ludzi że nie jezdziły autobusy, jezdziły inaczej jak w każdym kraju i mieście w świąteczne dni

Panie Mackiewicz, chce Pan pozbawić ludzi transportu. Ludzi, których zazwyczaj nie stać na zakup i utrzymanie samochodu dlatego jeżdżą autobusami? Brakuje pieniędzy w budżecie? Przecież przyznaliście sobie podwyżki. Ostatnim razem głosowałem na Pana, ale sytuacji, w których zawiódł Pan mieszkańców Pabianic przekroczył miarkę. Ludzie na “mieście” bardzo źle się o Panu wypowiadają. Notowania wyborcze mogą Panu uzmysłowić pozom zadowolenia, a przy urnach ludzie podziękują za likwidację autobusów itp Żegnam

Prezydentowi to takie jabłko niezgody wrzucił PIS, który zobowiązał ustawą do podniesienia pensji, podwyżki dostał każdy włodarz w Polsce, nie można było takiej podwyżki nie brak, co innego radni, ale ci w kazdym miescie sobie podnieśli. U nas PIS był przeciw ale co zrezygnował? dał na cele charytatywne?

Może i zmusił, ale nie w takiej wysokości jak ma.

Olo. to zwykła chłodna kalkulacja. Sami wiedzą, że nie ma konkurencji więc ludzie będą głosować na tych samych. Tak to działa. Jak tylko pojawi się konkurencja to ją spacyfikują, zanim urośnie w siłę.

Najpierw rozdawnictwo tj. jazda bez biletu z dowodem rejestracyjnym w czasach kiedy nie potrzeba jeździć z dowodem, a małżonek i tak jedzie autem, jazada za minimum z kartą pabianiczanina. Z pustego to i salomon nie naleje.

Wiesz chociaż co piszesz, osoby które mają kartę pabianiczanina nie wiem czy się co ma Ktoś jechać 2km sam samochodem, jak może skorzystać za darmo z komunikacji miejskiej. Ale takie „panisko” jak Ty musi jechać autem w każdy zakątek miasta bo przecież nie będzie korzystał z komunikacji. I widzimy jak stoją w korkach i w każdym aucie 1 kierowca, bo przecież później lepiej napisać na forum swoje „wypociny” jakie to rozdawnictwo w Pabianicach.

Gość ma 100% rację. A ty chyba nie rozumiesz tego.

lepiej stać samemu w korku własnym autem, niż z śmierdzącym roznoszącym covida gościem w busie

Pachnący nie roznoszą ? To dopiero sensacja.

Pabnin czego nie rozumiem?

jak mogę roznosić nie będąc nosicielem? jak moge się sam siebie zarazić? sensacja!

🙂

Mogli zakupić kilka mniejszych autobusów ale po co. Spokojnie zaraz będzie tramwaj 😉

z tym zaraz na tramwaje to jeszcze trochę poczekamy, ale mniejsze autobusy ok

Rudy POwiedział jasno albo zwolnienia lub POdwyżki

DZIĘKUJEMY PANIE PREZYDENCIE, WASZE PODWYŻKI PENSJI NASZ KOSZTUJĄ STRATĘ PRACY, NA KOMUNIKACJE WAS NIE STAĆ, A SOBIE DAJECIE POWYŻEJ 50%……

DZIĘKI TEMU KILKA OSÓB W MZK STRACI PRACĘ !!!!

Dla mnie, a często korzystam z autobusów miejskich na zniżkę karty pabianiczanina, na całe nazwijmy to już „miasto”, wystarczyłyby 3-4 linie z dobrze przemyślanymi trasami. Teraz 4 i 6 poza krańcówkami to jedna trasa. To samo linia 7. Po co to komu? Tylko dzieciaki do szkoły chyba jeżdżą. Wiele tras się pokrywa.

3 i 5 tak samo, większość trasy taka sama można obie linie połączyć. 7 również moim zdaniem do likwidacji. Poza tym co z tego, że jest tyle linii skoro przede wszystkim częstotliwość kursowania jest tragiczna.

Stwórzmy w MZK wydział marketingu, już kilka latorośli prezesów podrosło i szukają schronienia.

i jeszcze na tych posadkach , z piniendzy miasta, opłaćmy im z 50 kursów podnoszących kwalifikacje.

Lepszym sposobem jest ograniczenie ulg związanych z Kartą Pabianiczanina. Co z tego że będzie ulga, skoro połączeń mniej? Na przykład 1 stycznia można było sobie z Kartą Pabianiczanina chodzić pieszo…

Najłatwiej łatać budżet kosztem transportu publicznego. Po co wszystkie inwestycje w przystanki czy system informacji pasażerskiej, tabor, jeżeli oferta przewozowa ma powoli zmierzać w kierunku „wiejskiego PKSu”?
Około 10 lat temu ograniczono przewozy o 1/3, ale zrobiono porządną koordynację rozkładów jazdy, która w zasadzie, niewiele zmieniona, funkcjonuje do dzisiaj…

A może iść dalej – zlikwidować wszystkie kursy i ogłosić, że mamy darmową komunikację miejską? Budżet będzie załatany.

Tak zarządzane są pabianice jeden darmozjad w mzk drugi w starostwie. Klika ma się dobrze

Nie martw się. Wkrótce starosta będzie zastąpiony innym darmozjadem.

Zamienią się ?

Pozwolę sobie zabrać głos: 1) Artykuł o niczym, kij wsadzony w mrowisko. Żadnych konkretów. Powstał tylko dlatego, że temat kontrowersyjny. Na pewno dobrze się klika. 2) MZK Pabianice jako przedsiębiorstwo, którego 100% udziałów należy do Miasta Pabianice, nie jest nastawione na zysk! Tylko na realizację swojej funkcji, tj.: zapewnienie zbiorowej komunikacji swoim mieszkańcom. Kropka. Gdyby samorządy realizowały swoją funkcję, której priorytetem były zysk to bilet kosztowałby 15zł, co najmniej. 3) Mieszkańcy Pabianic, którzy płacą za bilet normalny to d****e. Nie dość, że finansują cały interes z podatków, które płacą w tym mieście, to dodatkowo kupują bilet. Owszem, corocznie miasto P-ce… Czytaj więcej »

To może wprowadźmy zakaz przyjazdu autem do pracy oddalonej powiedzmy mniej niż 3km po linii prostej wg map Google. Wtedy włodarze poczują jak pasażerowie MZK, którym ogranicza się mobilność. Panie prezydencie strzela pan sobie i swoim partyjnym przyjaciołom w kolano. A wybory wbrew pozorom niedługo.