Strona główna Nie przegap Chcesz zwrócić towar w Allegro? Ten artykuł jest dla Ciebie!

Chcesz zwrócić towar w Allegro? Ten artykuł jest dla Ciebie!

0

Kupiony na Allegro produkt nie spełnia twoich oczekiwań? To żaden problem! Dowiedz się w jaki sposób zwrócić towar nie ponosząc przy tym kosztów przesyłki.

Zgodnie z treścią Art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta: „Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.” W praktyce oznacza to więc, że klient dokonujący zakupu m.in. za pośrednictwem internetu może zwrócić towar bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Co istotne to fakt, iż na opisywany zwrot towaru mamy 14 dni. Zasada ta odnosi się oczywiście zarówno do towarów zakupionych w sklepie internetowym, jak i na portalach aukcyjnych.

Darmowy zwrot przesyłki

Największym portalem aukcyjnym działającym na terenie Polski jest rzecz jasna Allegro. Dowód? Otóż platforma Allegro notuje dziennie ok. 4 mln realnych użytkowników! I choć zdecydowana większość kupujących deklaruje, iż jest zadowolona z przeprowadzonej transakcji to jednak zdarza się, że zakupiony produkt nie spełnia naszych oczekiwań. Taka sytuacja – przynajmniej w teorii – nie powinna stanowić większego problemu, zwłaszcza biorąc pod uwagę przytoczony powyżej przepis. Niemniej jednak w praktyce często okazuje się, iż dokonanie zwrotu towaru związane jest z koniecznością pokrycia kosztów przesyłki. Czy aby na pewno? Na szczęście już nie, bowiem platforma Allegro – działając wspólnie z marką InPost – udostępnia kupującym możliwość bezpłatnego odesłania towaru, który nie spełni ich oczekiwań. W jaki sposób skorzystać ze wspomnianej opcji?

Jak odesłać przedmiot?

Aby zrobić zwrot Allegro należy:

1. Zalogować się na swoje konto

2. Przejść do zakładki Kupione, odnaleźć przedmiot, który pragniesz zwrócić i kliknąć w „Szczegóły”. Następnie wybieramy opcję „Zwróć część lub całość zakupu”, po czym przechodzimy do wypełnienia pól wpisując odpowiednie dane. Po wpisaniu danych klikamy „Zgłoś zwrot sprzedającemu”, a jako sposób wysyłki wybieramy Allegro InPost po czym generujemy kod zwrotu. Dla zakupu w jednej ofercie można wygenerować tylko jeden kod (niezależnie od ilości przedmiotów kupionych w ramach tej oferty).

3. Na podany przez ciebie numer telefonu wysłany zostanie SMS z kodem zwrotu. Jednocześnie koniecznie poinformuj sprzedającego o zamiarze odesłania przedmiotu.

4. Przygotuj przesyłkę. A co z adresem zwrotu? Takowy nie będzie ci potrzebny. Wystarczy, że użyjesz kodu zwrotu, który został wysłany we wspomnianej powyżej wiadomości SMS:

  • Jeżeli zwracamy przesyłkę Allegro miniKurier24 InPost, należy udać się z nią oraz z kodem zwrotu do Punktu Obsługi Klienta InPost.
  • Jeżeli zwracamy przesyłkę Allegro Kurier24 InPost, której waga nie przekracza 25 kg i jej wymiary na to pozwalają – udajmy się do dowolnego Paczkomatu i postępujmy tak samo, jak w przypadku przesyłki Allegro Paczkomaty InPost.

Listę Punktów Obsługi Klienta InPost znajdziesz na stronie marki InPost pod adresem https://inpost.pl/znajdz-paczkomat.

Należy dodać, iż opcja darmowego zwrotu dostępna jest wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników oraz dla transakcji opłaconych z góry za pośrednictwem Allegro Finanse.

Czas na dokonanie zwrotu

Biorąc pod uwagę treść Art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, mamy 14 dni na odstąpienie od umowy kupna – sprzedaży. W przypadku zwrotu Allegro użytkownik ma natomiast 14 dni na kliknięcie przycisku „Zwrot” (licząc od momentu odebrania przesyłki) i kolejnych 14 dni na zwrócenie paczki.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments