Strona główna Aktualności Komunikacja Bliżej do pociągu. Wybudują nam przystanek Pabianice Północ

Bliżej do pociągu. Wybudują nam przystanek Pabianice Północ

9
W Pabianicach powstanie nowy przystanek, na którym będą zatrzymywały się pociągi. Wprawdzie nie wcześniej niż za trzy lata, ale pierwszy krok w tym kierunku właśnie został zrobiony – PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na realizację inwestycji.

Chodzi o zaprojektowanie i wybudowanie przystanku Pabianice Północ przy ul. Lutomierskiej, gdzie po zachodniej stronie przejazdu kolejowego przewidziane są dwa perony o długości 150 metrów (jeden w kierunku Łodzi, drugi w stronę Sieradza) oraz pozostała, niezbędna infrastruktura.

– Pojawią się m.in. ławki, wiaty, stojaki rowerowe, gabloty oraz system oznakowania. Natomiast przy ul. Karniszewickiej będzie wybudowany mały parking – wyjaśnia Aneta Klimek, rzecznik prasowy magistratu. – Zostały też zaplanowane piesze dojścia do ulic Karniszewickiej, Lutomierskiej, Partyzanckiej i Szynkielewskiej.

Firmy, które chciałyby podjąć się tego zadania mogą składać oferty do 17 kwietnia. Kolejne tygodnie upłyną na formalnościach (m.in. sprawdzaniu ważności ofert). Na realizację inwestycji wykonawca otrzyma 33 miesiące od podpisania umowy, co oznacza, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem (i nie trzeba będzie np. ogłaszać kolejnego przetargu), na przystanku Pabianice Północ pasażerowie będą wsiadać do pociągów i z nich wysiadać w 2022 roku.

Zadowolenia z zamiarów PKP PLK nie kryją władze miasta, które zabiegały o to przedsięwzięcie. Powód? Dla części mieszkańców dostęp do komunikacji kolejowej stanie się szybszy i łatwiejszy. Jako przykład urzędnicy podają odległość między przystankiem i „jamnikiem” przy ul. Zamkowej, która wynosi 700 metrów. Plusów jest więcej. Jakich?

– Wzrośnie wartość terenów inwestycyjnych przy ul. Lutomierskiej. Już w 2020 roku za zajezdnią MZK ma powstać ponad 100 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni magazynowej Panattoni Europe. Dzięki nowemu przystankowi te tereny będą bardzo dobrze skomunikowane kolejowo oraz pod względem drogowym – w sąsiedztwie mamy przecież drogę ekspresową S14. Wszystko to zapewni dogodny dojazd pracowników z Łodzi i od strony Sieradza – tłumaczy rzecznik.

Tymczasem brak konkretów w sprawie wyczekiwanej nie tylko przez pabianiczan budowy bezkolizyjnego przejazdu pod torami na ul. Lutomierskiej. W lutym do magistratu wpłynęło pismo z Ministerstwa Infrastruktury, informujące że „przygotowywana jest inwestycja, która ma na celu budowę nowego odcinka drogi krajowej nr 71 w nowym śladzie ul. Lutomierskiej od skrzyżowania z ul. Partyzancką do włączenia w stary ślad za tunelem, wraz z budową tunelu pod torami kolejowymi oraz budowę dojazdów do dróg gminnych”. Nadal nie wiadomo, jak miałoby wyglądać przedsięwzięcie oraz kto i w jakiej dokładnie wysokości poniósłby jego koszty. Resort dodaje, że „trwają prace w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, mające na celu uszczegółowienie zakresu i harmonogramu realizacji zadania oraz struktury jego finansowania”.

– W związku z tym dwa tygodnie temu wystąpiliśmy do łódzkiego oddziału GDDKiA o przekazanie do wiadomości harmonogramu prac przy przebudowie drogi krajowej nr 71. Czekamy na odpowiedź – dodaje Aneta Klimek.

9
Dodaj komentarz

1600
3 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi do komentarza
0 Obserwujący
 
Wzbudzający najwięcej reakcji
Najciekawszy wątek
8 Autorzy komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Mirek

Przystanek, super. Zadowolone urzędasy, drugie super. Tylko czy ktoś pomyślał o tym że przejazd będzie zamknięty dłużej i korki na Lutomierskiej które już są niejednokrotnie za skrzyżowaniem będą sięgały pewnie do ” jamnika”. A na Partyzanckiej będzie jeszcze weselej w godzinach szczytu. Może ktoś by pomyślał o tym żeby wstrzymać chwilę ta inwestycje i pomyśleć o bezkolizyjnym przejeździe. W tym miejscu nie jest to chyba jakiś większy problem.

P

Przesiądź się na pociąg

Piotr_ek

Czy umie Pan czytać tekst ze zrozumieniem albo w całości ? Pod koniec artykułu jest napisane o planowanym bezkolizyjnym przejeździe pod torami. Osobiście nie wyobrażam sobie, żeby po 2022 jak zostanie oddany do użytku tunel w Łodzi i pociągi będą kursowały co 8 minut , na Lutomierskiej dalej były szlabany.

Przemysław

Tekst może i mówi, ale moja niemała wiedza jest taka, że każdy sobie rzepke skrobie, PKP PLK koszmarnym knotem projektowym, GDDKiA mglistymi obietnicami. A dupa będzie czarna jak skończą tunel i ŁKA będzie chodziła z planowaną częstotliwością. Beznadziejny przejazd będzie w dzień prawie cały czas zamknięty. Miejscowe władze sobie zdają z tego sprawę, problem w rządzących krajem PiSie, ono twierdzą, że nie ma kasy (tak tak to nie są jaja). Inwestycja winna być wspólna PKP PLK i GDDKiA łącznie z naszym starostwem i UM. Koncepcja wiaduktu z przystankiem jest wszędzie, w PKP PLK, GDDKiA i w ministerstwie Adamczyka, zna ją… Czytaj więcej »

SzK

Pociągi nie będą kursowały co 8 minut. Ktoś kiedyś rzucił hasło, że co 8 minut i teraz się to powiela. Co 8 minut pociągi miały kursować w trakcie trwania EXPO 2022 w Łodzi, którego nie będzie.

Oczywiście, na odcinku Łódź – Zduńska Wola będzie intensywny ruch kolejowy, nie tylko pasażerski, ale i towarowy, co sprawi, że przejazd 5-6 pociągów w ciągu godziny w jednym kierunku nie będzie zdarzał się rzadko.

Bez względu na to, czy pociągi będą co 8 minut, czy co 15, wiadukt (skrzyżowanie dwupoziomowe linii kolejowej z ul. Lutomierską) jest niezbędny „na teraz”.

Kaiko

Mirek przeczytaj jeszcze raz lub dwa.

R

No i super, mam nadzieję, że połączą to z bezkolizyjnym przejazdem, bo na razie jest jakaś tragedia, droga dojazdowa z trasy szybkiego ruchu pnie się pod górkę, a następnie traci pierwszeństwo przejazdu, żeby trafić na tory kolejowe, za którymi są światła i niewielka ulica – korki aż do torów, gdzie znowu jest kolejny problem bo dojeżdża się do, w sumie, mini obwodnicy miasta i na tamtej trasie spodziewany jest dłuższy czas na zielonym świetle. Kumulacja najgorszych rozwiązań komunikacyjnych.

ktoś

Do tego należy dodać okres zimowy, gdzie gdy tylko zrobi się ślisko tiry, które jadą krajową 71 mają problem z podjazdem i potęgują paraliż komunikacyjny.

Przemysław

To co rzucono Pabianicom jest zadrwieniem sobie z miasta i jego mieszkańców. Wszystkie niezbędne organy zostały przez Pabianice poinformowane czego miasto oczekuje. Jest to do obejrzenia na załączonym linku, wspólny przystanek, wiadukt, parkinki i przystanki komunikacji zbiorowej, bo przystanek jest dla centrum miasta i dla Osiedla Bugaj, a może przede wszystkim dla Bugaju: https://www.facebook.com/groups/768668083499927/