Strona główna Aktualności Z miasta Azyle, separatory, pasy akustyczne… Tutaj będziemy jeździć wolniej

Azyle, separatory, pasy akustyczne… Tutaj będziemy jeździć wolniej

11
Na ulicy Waltera Jankego zapowiadają się dla kierowców i pieszych spore zmiany. Celem jest poprawa bezpieczeństwa. Rozpoczęte już prace mają docelowo wymusić m.in. wymusić ograniczenie prędkości. Efekt robót powinien być widoczny już w przyszłym tygodniu.

Od wczoraj trwa wiercenie w jezdni otworów pod kątem montażu azyli drogowych. Tych będzie osiem. Pojawią się w rejonie Lidla, w obrębie skrzyżowania z ulicą Smugową oraz w pobliżu biało – czerwonych przejść dla pieszych.

– To jedno z rozwiązań, które ma przypominać kierującym, że chociaż na ul. Waltera Jankego są po dwa pasy ruchu w każdą stronę, nie jest ona obwodnicą miasta i tym samym wymusić na nich ostrożną jazdę – wyjaśnia Maciej Guminiak, inspektor ds. drogowych w Zarządzie Dróg Miejskich w Pabianicach.

Kolejnym będą liniowe separatory ruchu na przejściach dla pieszych. Chodzi o to, aby kierowcy nie zmieniali w takich miejscach pasa ruchu. Cztery takie separatory, po dwa metry każdy, zostaną zamontowane na przejściu na wysokości Lidla, a dwa kolejne (pięcio- i dwumetrowy) – na przejściu przy skrzyżowaniu ulic Waltera Jankego i Smugowej.

Między marketem Lidl i krańcówką autobusową nie da się też nie zauważyć między biało – czerwonymi przejściami dla pieszych pasów akustyczno – wibracyjnych. Będą dotyczyły dwóch lokalizacji.

Na ul. Waltera Jankego zostaną wydzielone lewoskręty w ulicę Smugową.

Maksymalna obowiązująca teraz prędkość – 50 kilometrów na godzinę – zostanie ograniczona do 40 kilometrów na godzinę. 

Nieznacznej zmianie, a dokładniej przesunięciu, ulegnie lokalizacja postoju taksówek –  w kierunku ul. Smugowej.

– Stoją one na tyle blisko przejścia dla pieszych, że przysłaniają osoby, które wchodzą na pasy – wyjaśnia tę zmianę Maciej Guminiak.
REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

No tak jak dla mnie ok. Ale nadal nie wiadomo który pas sie kończy przy rondzie od strony świetlickego. No i Zamkową i Warszawską można jeździć jak po polu tam też przydałoby się to jakoś uregulować. Plus za działanie 😁

Po co tam coś robić jak same nierówności drogi wymuszają 50? Tam się po prostu k…. szybciej jechac nie da.
A 40kmh to już chyba ktoś na łeb upadl. 10 postawmy, będzie najbezpieczniej.
Natomiast separatory to tylko zagrożenie w przypadku konieczności np nagłego ominięcia przeszkody, nie mówiąc o np odśnieżaniu.

Są znacznie lepsze metody na uspokojenie ruchu ale co ja tam wiem…

Całodobowy fotoradar by załatwił sprawę!

ulica szeroka jak lotnisko i 40 km/h!
te separatory pasów to jakaś porażka! Nagła potrzeba zmiany pasa jak pieszy wyskoczy!? zimą nie bedzie widać! Ktoś ma producenta w rodzinie???? Bo wszędzie tego nasrają!
pasy akustyczne wydłużają drogę hamowania!
Ciekawe kiedy zaczną dawać na ulicach szykany ułożonych z opon?

tam bylo tyle wypadkow na przelomie 20 lat ze warte zrobic najlepiej co 20 metrow progi jak w Rwandzie albo Tanzani

Proponuję przeorać ulicę od lewej do prawej strony. Będzie próg jak trzeba i tanio wyjdzie

Jeżeli już mowa o przepisach i bezpieczeństwie w tym rejonie, to ktoś powinien zainteresować się samochodami, które parkują na „powierzchniach wyłączonych z ruchu” znajdujących się na końcu ul. Myśliwskiej.
Kierowcy nie stosują się do znaków: P-21 „powierzchnia wyłączona”.

Szkoda że nikt nie myśli o mieszkancach pod których oknami robi się progi zwalniające. Halas jest nie do wytrzymania.

Wszystko ok,ale,kiedy w końcu poprawią na Grota Roweckiego przy szkole ?przecież wydane pieniądze, wszysc dalej pędzą i omijają ,może jakiś patrol i troszkę kontroli ,przecież co ta,się dzieje .

A może najpierw modernizacja przy sp3 na Grota Roweckiego ,czy ktoś z urzedujacych którzy to zaakceptowali widzą jaki to bubel?! Przecież wszyscy dalej pędzą i omijają.
Tego kto to zaakceptował to bym pensji pozbawił, ciekawe jak by miał zapłacić z własnej kieszeni za taką partanine.

Proponuję zamknąć drogę w całości. Na wjeździe i wyjeździe ustawić wieże z działkami, kto wejdzie na drogę odstrzelić. Ustawić fotoradary dla rowerzystów i pieszych. Dla pieszych i rowerzystów namalować pasy ruchu i znaki, progi zwalniające i przeszkody z fosą. Kto złamie przepis odstrzał z działka. I KONIECZNIE rondo na każdym skrzyżowaniu chodników progi zwalniające i poduszki berlińskie co 0,5m zwłaszcza dla wózków dziecięcych, żeby było jak to na drodze przystało. Gwarantuję, że będzie tam bardzo bezpiecznie.