Dobiegają końca prace związane z wymianą chodników na sześciu pabianickich ulicach. W ramach inwestycji wybudowano miejsca parkingowe na ul. Gawrońskiej. Problem w tym, że auta nie mieszczą się na nowych miejscach postojowych.
O budowie nowych chodników pisaliśmy w minionym tygodniu. Tym razem przyjrzeliśmy się miejscom parkingowym na ul. Gawrońskiej. Niestety, widoczny jest problem ze zbyt małą ilością miejsca. O podobnym problemie portal EPAinfo informował jako pierwszy również przy modernizacji ul. Kilińskiego. Później Zarząd Dróg Wojewódzkich zmienił sposób parkowania ze skośnego na równoległy.
Tym razem o problemie poinformowaliśmy wiceprezydenta Pabianic – Dawida Zakrzewskiego.
Patrząc od strony ulicy Bugaj, pierwsza z nich będzie umożliwiać parkowanie równoległe, druga – środkowa – parkowanie prostopadłe, natomiast trzecia, ta usytuowana najbliżej ulicy Nawrockiego, obecnie jest przewidziana pod parkowanie skośne. W porozumieniu z Pabianicką Spółdzielnią Mieszkaniową trzecia z zatok została utwardzona kostką dokładnie w takim samym zakresie, w jakim istniała przed modernizacją. Z uwagi na już istniejący tam chodnik z kostki, a także znajdujące się za nim nasadzenia, nie ma tam możliwości zwiększenia pola parkingowego ponad już wygospodarowaną powierzchnię. Zwężenie chodnika nie było z kolei możliwe z uwagi na przepisy dotyczące minimalnej szerokości chodnika znajdującego się przy parkingu – mówi wiceprezydent.
Wcześniej jednak auta parkowały tam na chodniku i wjazd nie był ograniczony krawężnikiem.
Aby samochody nie wystawały na jezdnię i nie ograniczały możliwości wymijania się pojazdów, postanowiono wprowadzić tam parkowanie skośne. Niestety, auta typu kombi i tak nie mieszczą się w tak małej przestrzeni.
Dlatego wiceprezydent zapowiada większe zmiany na ulicy Gawrońskiej.
Docelowo jednak, w związku z sygnałami mieszkańców i MZK, którego autobusy jeżdżą Gawrońską, w celu upłynnienia ruchu rozpoczęliśmy prace nad wprowadzeniem na całej tej ulicy ruchu jednokierunkowego w kierunku ulicy Bugaj, a na ulicy Drewnowskiej – jednego kierunku ku ulicy Nawrockiego. Wtedy też będzie możliwość, zwłaszcza poprzez nowe oznakowanie poziome na jezdni, wprowadzenia tam parkowania prostopadłego – wyjaśnia Zakrzewski.
Ostatnio ruch jednokierunkowy wprowadzono na ulicy Toruńskiej (WIĘCEJ).
Trzeba być geniuszem aby porobić parkingi gdzie się da a potem rozwiązywać to zmianą organizacji ruchu?
Problemem jest to ,iż każdy na mieszkanie ma 2 lub 3 samochody i powinien mieć możliwość parkowania jednego samochodu na osiedlu a każdy następny niech parkuje na parkingu prywatnym.
Tak jak na Bugaju zrobili zatokę i nagle biznesmeni autolaweta i autokar zajęły wszystkie miejsca i nie musza płacić za parking.
Chore
Bardzo dobrze gadasz.
Jak mąż i żona mają auto i każdy musi dostać się do pracy w różne miejsca, to jak Pan wyobraża sobie posiadanie jednego auta ?
Przecież nie napisał, że mają posiadać jedno.
Słuchaj najbardziej mnie boli zrobiony parking bo akurat jeżdżę tam do córki i zatoka parkingowa jest zastawiona przez busa oraz autolawetę czyli osoby prowadzące działalność ,które wcześniej parkowały na parkingu płatnym a dla osób z osiedla zatoka nie zmieniła nic bo nadal nie ma miejsca przez takich osobników.
Zamiast pr, wsadzić żywopłot o metr dalej i chodnik przesunąć (do zrobienia w 2 dni) to droga jednokierunkowa… Mam nadzieje ze ktoś to przemyśli
Myślę, że inne miasta zazdroszczą nam II wiceprezydenta.
Ważne ,że młody a nepotyzm ten sam jak u starych
Któregoś pięknego dnia szedłem ulicą i widziałem jak te parkingi budują. Już na oko było widać, że są za małe. Spece kładący ten parkingo-podobny twór nie widzieli tego ?
Dziękuję za zwrócenie uwagi na moją uwagę na temat tych parkingów :). Mam tym razem uwagę do umysłowych w urzędzie – Ruch jednokierunkowy nie sprawi że samochody nie będą wystawać na ulice :). Będą wystawać nadal. Po drugiej stronie nadal będą parkować kierowcy domków jednorodzinnych. Nic się nie zmieni. nadal będzie ciasno. Tylko trzeba będzie jeździć w jednym kierunku…. I jeszcze tak z praktyki. Miejsca są tam tak zapchane, że chcąc zaparkować często trzeba cofnąć się, kiedy okazuje się że dalej są miejsca zajęte. Teraz po prostu się cofa i parkuje na wcześniejszym wolnym miejscu. Wg nowego nieprzemyślanego planu będę… Czytaj więcej »
Przecież cofanie na jednokierunkowej nie jest zabronione.
na długości całej ulicy na wstecznym. od bugaju do nawrockiego mówisz . Super. sprawdze później.
Obyś nie cofał tak, jak piszesz.
Nie trzeba się będzie wymijać z innym samochodem, będzie dużo łatwiej.
wbrew przeciwnie . będzie nawalone stojących aut w cały świat i będzie nawet ciaśniej. Bo teraz parkujący bierą pod uwagę dwa kierunki i dosuwają się do krawęźników.
Zmiany w zakresie wprowadzania wielu dróg jednokierunkowych w Pabianicach wskazują coś dokładnie odwrotnego niż to, co sugerujesz. Najnowszym przykładem Toruńska, do czasu wprowadzenia jednego kierunku w zasadzie nieprzejezdna. Twoje argumenty całkowicie nietrafione.
chcesz cały ruch w stronę miasta z tej części osiedla puścić ul. bugaj? przecież ona się po pół roku zapadnie i będzie do remontu!
Oczywiście,.że chcę
Ustalmy jedną istotną kwestię w twoich przemyśleniach, nie może się coś popsuć, co już jest popsute. Ulica Bugaj jest w stanie krytycznym, tak samo Gawrońska. Liczę, że na odbiór przyjedzie prezydent i wszyscy radni, i będą robili sobie zdjęcie od pasa w górę, by nikt nie zauważył przypadkiem stanu nawierzchni ulicy Gawrońskiej.
Przecież można zrobić tak samo jak na Żeromskiego, było za mało miejsc parkingowych i policjanci nie mieli gdzie parkować swoich prywatnych samochodów , to na jezdni wymalowali linie wyznaczające miejsca parkingowe zabierając część jezdni, bo chodnika też nie można było zmniejszyć.
Czyli przy policji można a tu nie.
żeromskiego jeżdzą tylko policjanci i konfidenci. mały ruch. w paruwnaniu do gawrońskiej zasilającej całe blokowiska
No to jak to do cholery było zaprojektowane? Nikt tam z miarką nawet nie poszedł, nie sprawdził planów tylko palcem pokazał „o tu zrobimy parking”? No ludzie, za co oni biorą pieniądze? To samo było z parkingiem przy cmentarzu.
Cokolwiek zaczną zmieniać to wpadka za wpadką,cała zamkowa ,łączenie ścieżek rowerowych ,teraz parkingi ,cały czas się zastanawiam co za geniusz inżynier to akaceptuje ?
Bo to są ci nowi inżynierzy z zagranicy.🤦🤷
Za moich czasów był ołówek i linijka …teraz komputery ,wizualizacje ,sztuczna inteligencja …wychodzi projekt teraz od inżyniera ,wszyscy stoją przed monitorem i się zachwycają och,ach ,jakie to piękne super ….konczy sie budowa i ?! Dup…blada ,nic się nie zgadza,nie spina ,zero funkcjonalności ,wyglądu ,jak wy w tych Pabianicach robicie odbiory ?? Przy biurku ? Bez spojrzenia w realu ? Nie dość że biednie ,pracy nie ma to wypłacacie pieniądze inżynierowi,firmą ogromne pieniądze za coś co jest złe .
Masakra Panie Prezydencie ,wstyd ,żenada !
Najważniejsze, że DDAwidek założył profil ZDM na Facebooku…
Trzeba się cieszyć że całkowicie nie zabroniły te tępe dzidy parkować 🙂
Najlepiej zrobić wszystkie ulice w mieście jednokierunkowe, miejsca parkingowe ukośne wzdłuż każdej ulicy i po problemie.
Miejsc parkingowych przybędzie , mniej kolizji czołowych, same plusy.
Brawo!!! Wreszcie jakiś pomysł. Autobusy linii 263 i tak jeżdżą ul. Drewnowską, bo od dawna nie mieszczą się w ul. Gawrońską. Jeszcze raz BRAWO – dobry pomysł.
Właścicielom nieruchomości położonych przy ulicach przekształcanych na jednokierunkowe grozi jeszcze opłata adiacencka. Bo wartość ich nieruchomości wzrośnie. Prawda?