Coraz więcej działalności przenosi się do internetu. Nawet jeśli nie całkowicie, to w dużej mierze. Obecnie potencjalni klienci poszukując danego produktu lub usługi, pierwsze co zrobią, to wpiszą dane hasło w wyszukiwarkę. Co zatem zrobić, aby nasza strona internetowa znalazła się w niej jak najwyżej i była wyszukiwana przy wielu różnych frazach? W tym pomoże nam właśnie SEO!
Czym jest SEO?
Słowem wstępu, należy powiedzieć, czym właściwie jest SEO, ponieważ słyszy się to hasło coraz częściej, a nie wszyscy rozumieją, z czym to się właściwie wiąże. SEO to z języka angielskiego Search Engine Optimalization, czyli w optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Ilu z nas zdarzyło się, wyszukując jakieś hasło, dotrzeć dalej, niż do drugiej strony w wyszukiwarce? A kiedy ostatni raz dotarliśmy w ogóle chociażby do tej drugiej strony? Zazwyczaj korzystamy z pierwszych wyników, jakie wyświetlają nam się po wpisaniu danej frazy. Gdyby odwrócić sytuację zatem, zależałoby nam, aby nasza strona wyświetlała się jak najwyżej, gdy ktoś wpisuje hasło związane z naszą działalnością. Dlaczego? Bo im wyżej jest, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągnie potencjalnych klientów.
Od czego zależy pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce? Od wielu czynników, takich jak:
- zawartość słów kluczowych w treści strony,
- zachowania użytkowników – jak długo pozostają na stronie, po jakim czasie z niej wychodzą,
- szybkość strony,
- linki przychodzące – czy inne strony linkują do naszej strony
- linkowanie wewnętrzne – umożliwiające sprawne poruszanie się po stronie internetowej i zapewniające, że potencjalny odbiorca treści pozostanie na niej dłuższy czas.
Jednak to nie wszystkie czynniki, podstawowym aspektem jednak zawsze jest odpowiednie stworzenie strony internetowej i jej optymalizacja z uwzględnieniem jak największej ilości czynników rankingowych które można znaleźć między innymi w wytycznych na webmasterów Google.
Jakie są zatem korzyści pozycjonowania SEO?
- Wzrost ruchu na stronie.
Coraz więcej osób odwiedza naszą stronę internetową, dzięki czemu jej pozycja stale rośnie. Jest to zależność proporcjonalna i ma na nią wpływ nie tylko zawartość słów kluczowych, ale także umieszczanie strony na różnych serwisach, linkujących bezpośrednio do niej, dzięki czemu rośnie nam ruch także spoza wyszukiwarki. - Dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów.
Tutaj szczególne znaczenie ma dobór słów kluczowych. W początkowych etapach to szczególnie one wpływają na pozycjonowanie strony. Warto zatem korzystać z rozmaitych fraz, które mogą zostać wpisane w wyszukiwarkę przez potencjalnego klienta. - Uzyskanie wiarygodności, budowanie swojej marki.
Pojawianie się strony w odpowiedzi na wiele wyników wyszukiwań, profesjonalny wygląd strony, która posiada dopracowane treści, występowanie naszego serwisu w poleceniach na innych stronach, które do niego linkują. To wszystko sprawia, że klienci zaczynają kojarzyć markę, a z tym wiąże się rosnące zaufanie i większa skłonność do skorzystania z naszych usług. - Rozwój biznesu.
Im więcej potencjalnych klientów, tym większy zysk z prowadzonego biznesu. Im większy zysk, tym więcej zainwestować można w marketing, między innymi w pozycjonowanie SEO. Im więcej zainwestowane, tym lepsze wyniki rozpoznawalności, tym więcej klientów do nas przychodzi i koło się zamyka. Warto zatem traktować tę kwestią jako inwestycję długofalową. - Rozpoznawalność na rynku.
Jeśli klienci po wpisaniu danej frazy będą wielokrotnie widzieli naszą firmę, zaczną ją kojarzyć z danego typu usługami lub produktami. To z kolei zwiększy naszą rozpoznawalność na rynku i pozwoli zdobyć przewagę nad konkurencją. Wiadomo, że potrzebując danego towaru, zwrócimy się do marki, która nam się kojarzy, nie zaś do początkującej firmy, której nawet nie ma w wyszukiwarce. - Inwestycja w bezpieczeństwo.
Pozwoli to na wzmacnianie zabezpieczeń na stronie przeciwko wirusom i hakerom. Strony, które same padły ofiarom ataków, a potem spowodowały zainfekowanie komputerów potencjalnych klientów, zdecydowanie stracą na zaufaniu i spadną w wyszukiwarce na dalsze pozycje, co zmniejszy wiarygodność.
Jak zatem widać, SEO jest korzystną inwestycją w rozwój firmy. Warto pamiętać, aby robić to jednak na różnych polach, nie ograniczając się jedynie do pozycjonowania. Tworzenie treści na bloga internetowego, prowadzenie profili na social mediach, regularny kontakt z klientami bez opóźnień – to wszystko także przyczynia się do budowania marki i zwiększa potencjalne zasięgi i zyski z prowadzonego biznesu.