Strona główna Styl życia 6 korzyści z pozycjonowania SEO

6 korzyści z pozycjonowania SEO

0

Coraz więcej działalności przenosi się do internetu. Nawet jeśli nie całkowicie, to w dużej mierze. Obecnie potencjalni klienci poszukując danego produktu lub usługi, pierwsze co zrobią, to wpiszą dane hasło w wyszukiwarkę. Co zatem zrobić, aby nasza strona internetowa znalazła się w niej jak najwyżej i była wyszukiwana przy wielu różnych frazach? W tym pomoże nam właśnie SEO!

Czym jest SEO?

Słowem wstępu, należy powiedzieć, czym właściwie jest SEO, ponieważ słyszy się to hasło coraz częściej, a nie wszyscy rozumieją, z czym to się właściwie wiąże. SEO to z języka angielskiego Search Engine Optimalization, czyli w optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Ilu z nas zdarzyło się, wyszukując jakieś hasło, dotrzeć dalej, niż do drugiej strony w wyszukiwarce? A kiedy ostatni raz dotarliśmy w ogóle chociażby do tej drugiej strony? Zazwyczaj korzystamy z pierwszych wyników, jakie wyświetlają nam się po wpisaniu danej frazy. Gdyby odwrócić sytuację zatem, zależałoby nam, aby nasza strona wyświetlała się jak najwyżej, gdy ktoś wpisuje hasło związane z naszą działalnością. Dlaczego? Bo im wyżej jest, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągnie potencjalnych klientów.

Od czego zależy pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce? Od wielu czynników, takich jak:

  • zawartość słów kluczowych w treści strony,
  • zachowania użytkowników – jak długo pozostają na stronie, po jakim czasie z niej wychodzą,
  • szybkość strony,
  • linki przychodzące – czy inne strony linkują do naszej strony
  • linkowanie wewnętrzne – umożliwiające sprawne poruszanie się po stronie internetowej i zapewniające, że potencjalny odbiorca treści pozostanie na niej dłuższy czas.

Jednak to nie wszystkie czynniki, podstawowym aspektem jednak zawsze jest odpowiednie stworzenie strony internetowej i jej optymalizacja z uwzględnieniem jak największej ilości czynników rankingowych które można znaleźć między innymi w wytycznych na webmasterów Google.

Jakie są zatem korzyści pozycjonowania SEO?

  1. Wzrost ruchu na stronie.
    Coraz więcej osób odwiedza naszą stronę internetową, dzięki czemu jej pozycja stale rośnie. Jest to zależność proporcjonalna i ma na nią wpływ nie tylko zawartość słów kluczowych, ale także umieszczanie strony na różnych serwisach, linkujących bezpośrednio do niej, dzięki czemu rośnie nam ruch także spoza wyszukiwarki.
  2. Dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów.
    Tutaj szczególne znaczenie ma dobór słów kluczowych. W początkowych etapach to szczególnie one wpływają na pozycjonowanie strony. Warto zatem korzystać z rozmaitych fraz, które mogą zostać wpisane w wyszukiwarkę przez potencjalnego klienta.
  3. Uzyskanie wiarygodności, budowanie swojej marki.
    Pojawianie się strony w odpowiedzi na wiele wyników wyszukiwań, profesjonalny wygląd strony, która posiada dopracowane treści, występowanie naszego serwisu w poleceniach na innych stronach, które do niego linkują. To wszystko sprawia, że klienci zaczynają kojarzyć markę, a z tym wiąże się rosnące zaufanie i większa skłonność do skorzystania z naszych usług.
  4. Rozwój biznesu.
    Im więcej potencjalnych klientów, tym większy zysk z prowadzonego biznesu. Im większy zysk, tym więcej zainwestować można w marketing, między innymi w pozycjonowanie SEO. Im więcej zainwestowane, tym lepsze wyniki rozpoznawalności, tym więcej klientów do nas przychodzi i koło się zamyka. Warto zatem traktować tę kwestią jako inwestycję długofalową.
  5. Rozpoznawalność na rynku.
    Jeśli klienci po wpisaniu danej frazy będą wielokrotnie widzieli naszą firmę, zaczną ją kojarzyć z danego typu usługami lub produktami. To z kolei zwiększy naszą rozpoznawalność na rynku i pozwoli zdobyć przewagę nad konkurencją. Wiadomo, że potrzebując danego towaru, zwrócimy się do marki, która nam się kojarzy, nie zaś do początkującej firmy, której nawet nie ma w wyszukiwarce.
  6. Inwestycja w bezpieczeństwo.
    Pozwoli to na wzmacnianie zabezpieczeń na stronie przeciwko wirusom i hakerom. Strony, które same padły ofiarom ataków, a potem spowodowały zainfekowanie komputerów potencjalnych klientów, zdecydowanie stracą na zaufaniu i spadną w wyszukiwarce na dalsze pozycje, co zmniejszy wiarygodność.

Jak zatem widać, SEO jest korzystną inwestycją w rozwój firmy. Warto pamiętać, aby robić to jednak na różnych polach, nie ograniczając się jedynie do pozycjonowania. Tworzenie treści na bloga internetowego, prowadzenie profili na social mediach, regularny kontakt z klientami bez opóźnień – to wszystko także przyczynia się do budowania marki i zwiększa potencjalne zasięgi i zyski z prowadzonego biznesu.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments