Strona główna Aktualności Komunikacja Tramwaj vs. autobus (SONDA)

Tramwaj vs. autobus (SONDA)

22

Za nami blisko tydzień jazdy komunikacją zastępczą. Jakie wrażenia mają pasażerowie? Na pewno odetchnęli mieszkańcy kamienic położonych przy głównej ulicy miasta.

Tak naprawdę dopiero teraz można powiedzieć, czy brakuje nam tramwaju, czy był tylko przecenionym reliktem z przeszłości. Może prezydent nie powinien za wszelką cenę walczyć o tramwaj i pompować milionów w naprawę torowiska i trakcji? Może autobus świetnie spełnia się na linii nr 41?

Na te pytania najlepiej odpowiedzą sami podróżni, którzy przez prawie 6 dni mogli „testować” jazdę autobusem. Czym w takim razie podróżuje się lepiej?

[yop_poll id=”2″]

 

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Tramwaj reliktem przeszłości? To dlaczego w wielu miastach modernizuje się linie tramwajowe i inwestuje w nowoczesny tabor? Pewnie nie mieszkają w nich tak światli i nowocześnie myślący ludzie jak w Pabianicach! Litości redaktorze Jach! Oczywiście, że tramwaj poruszający się po nie remontowanym od trzydziestu lat torowisku z prędkością 20km/h nie ma racji bytu ale uważam, że trzeba zrobić wszystko by wyremontować torowisko.

a niby po co? Pabianice to nie Łódź, autobus jadący do IKEI przy ewenrualnej zmianie orgnizacji ruchu na „dużym skręcie” na skrzyżowaniu warszawska/rzgowska (np. rondo) w korkach by nie stał. chyba taniej kupić kilka autobusów i zmodernizować kilka przystanków niż budować całe torowisko.

Sztuczna sonda … zaraz wyznawcy batonika w czekoladzie zaklikają epainfo i wyjdzie, że tramwaj już lepiej żeby nie wrócił. Nawet wyjdzie, że nigdy nie był potrzebny 🙂

Szanowny redaktorze! Nie wiem kto napisał słowa:” czy (tramwaj) był tylko przecenionym reliktem przeszłości?” Jeśli nie Pan to przepraszam! Trzeba nie mieć nawet śladu mózgu w głowie, żeby takiego określenia użyć! To, że dziś gimbaza, ktora dojeżdża do „Portu” na zakupy głosuje za autobusem, niby o czym ma świadczyć?

Kiedy do Was ludziska dotrze, że jakbyście nie głosowali to w tym sondażu ma wygrać autobus ?

Lata zaniedbań i nieudolności włodarzy miasta sprawiły że infrastruktura tramwajowa jak i tabor znajdują się w opłakanym stanie. Czas to zmienić i tyle. Tekst jednostronny i sugerujący odpowiedź. Nieładnie…

No panie Przemku !!!! Przegiął Pan.Piszesz Pan wyraźnie……czy był przecenionym reliktem przeszłości…..Jeśli nie Pan to kto to napisał?Popieram Marka77!!!!! To nie relikt przeszłości!!!!!! To efekt wyborów pabianiczan!!!Przez 20 lat żaden prezydent nie podjął poważnie tematu!!! A dlaczego!!! Bo każdy był jedną kadencję( poza Dychto) i wszystko olewał.A pinokio dużo mówi ale bardzo mało robi.Habura też nic nie pomaga.Ot i naga prawda.Ten pana artykul to chyba wstępna gra na poparcie tezy ….wicie rozumicie g… z tego bedzie…..

Pani ” danuto” Oczywiście, że Pabianice to nie Łódź! Pabianice to nawet nie Grudziądz (ok.95 tys. mieszkańców), który posiada własną, niezależną komunikację tramwajową! Mam jeszcze lepszą propozycję niż pani-wyremontować wszystkie przystanki autobusowe i dojeżdżać z dworca do dużego skrętu autobusem MZK, następnie autobusem MPK Łódź do 'Portu” i dalej w ramach usprawnienia polączenia Pabianice-Łódż już tramwajem 41 do placu Niepodległości. Ja jednego jestem pewien-OBRONIMY TRAMWAJ!!!

Pabianice to taka metropolia, że mając autobusy, pociąg, musi mieć jeszcze za wszelką ceną tramwaj. A może w ramach budżetu obywatelskiego zrobimy dodatkowo połączenia wodne oraz lotnicze?

Wczoraj jednego kursu w ogóle nie było. 18:26. Tłumaczenia ludzi w słońcu. Dziękuję bardzo za autobus.

Masz rację „xxx”! Ponieważ Pabianice nie są wielką metropolią, więc zlikwidujmy jakąkolwiek komunikację, zabijmy się dechami i czekajmy na śmierć! Amen!

marek77 „..Mam jeszcze lepszą propozycję niż pani-wyremontować wszystkie przystanki autobusowe i dojeżdżać z dworca do dużego skrętu autobusem MZK, następnie autobusem MPK Łódź do ‚Portu” i dalej w ramach usprawnienia polączenia Pabianice-Łódż już tramwajem 41 do placu Niepodległości..” Propozycja nadwyraz idiotyczna. Prawda jest taka że obrońcyl lini tramwajowej nie mają żadnyych rozsądnych argumentów. Autobus jest cichszy, tańszy – nie ma potrzeby budowy/modernizacji i późniejszego utrzymywania torowiska i trakcji, nie powoduje drgań pobliskich budynków, niskopodłogowy (ułatwienie dla osób starszych). I przy odpowiedniej organizacji ruchu nie stałby w korkach – linia do pętli przy porcie. Z resztą na łaskiej i zamkowej jeżdżą… Czytaj więcej »

Pani „danuto” moja propozycja to była ironia, mająca na celu podkreślenie idiotyzmu pani propozycji! Jechała Pani tramwajem w Łodzi po zmodernizowanej trasie W-Z? Autobus poruszający się w zwykłym ruchu ulicznym, bez wydzielonego bus-pasa nigdy nie będzie szybszym środkiem komunikacji niż tramwaj!

marek77- nie mam nic przeciwko. Podaj mi realne, mocne argumenty, które przemawiają za pakowaniem milionów złotych w modernizacje linii tramwajowej. I proszę nie mów mi o korkach, bo nie jesteśmy Łodzią (jednym z bardziej zakorkowanych miast).
Nie jestem przeciwnikiem tramwaju. Szczerze mówiąc to lata mi jaki środek transportu będzie. Ale jeżeli w tramwaj trzeba włożyć grube miliony, a w autobus dużo dużo mniej to rozsądne wyjście nasuwa się samo.

Nie jeżdżę ani jednym, ani drugim, ale w wariancie Z41 jest nie do przyjęcia w drogowych warunkach Ksawerowa. Z braku zatok, Z41 tworzy korki w kierunku Pabianic. A i powalająca jest prędkość tych autobusów (ca. 30 km/h.) W takim układzie komunikacja autobusowa do Łodzi jest wykluczona.

princeofwales – jest to dość mocny argument. Z drugiej strony natomiast tramwaj tworzył zatory w Pabianicach na Zamkowej i Warszawskiej. Gdy zatrzymywał się na przystanku, musiały to robić auta jadące za nim, aby umożliwić ludziom bezpieczne dojście. Ciekawe jaki byłby koszt wybudowania zatok w Ksawerowie.

Jeśli uda się uzyskać pieniądze z RPO, to oprócz modernizacji linii tramwajowej ,w planach jest przeniesienie torów do boku jezdni, także wyremontowanie głównych ulic miasta.
Biorąc to pod uwagę : wypięknieją nam Pabianice, samochody nie będą zatrzymywały się, gdy tramwaj podjedzie na przystanek, zwiększy się przepustowość w centrum, oraz zmniejszy się zanieczyszczenie spalinami.
Te pozytywy, a jest ich znacznie więcej powinny mobilizować mieszkańców do popierania , a nie negowania planów przebudowy linii tramwajowej.

Jechałem dzisiaj samochodem do Łodzi przez Ksawerów. Generalnie uśmiechnąłem się z ironią, gdyż tramwaj „telepał” się wraz z pasażerami gdzieś u boku drogi, a teraz w ramach „solidarności” – chcesz czy nie chcesz, kierowco – „telep” się za autobusem zastępczym i stawaj wraz z innymi kierowcami przy każdym jego przystanku. 😉

to jeździj do Łodzi obwodnicą a nie przez Ksawerów to się telepać nie będziesz. jaki ma sens porównywanie ruchu w Pabianicach i w Łodzi? szkoda gadać

Idzmy na kompromis: TROLEJBUS i już, bez remontu torów, ekologiczny, cichy jak w Trójmieście

Ewidentnie autobus. Dlaczego? Hałas wraków jeżdżących po torowisku, bez względu czy stare, czy też przyjdą kiedyś nowe tory – przemawia jednoznacznie. Gdyby zlikwidowano tory, powstałby w tym miejscu pas ruchu, jednocześnie autobus nie stwarzałby problemów, a i byłaby korzyść z torów – sprzedaż złomu dostarczyłaby niezły dochód.