Strona główna Aktualności Komunikacja Rewolucja na dworcu kolejowym

Rewolucja na dworcu kolejowym

15

Przejścia podziemne z windami, nowe wiaty, ławki i oświetlenie, a do tego szybszy pociąg. Szykuje się modernizacja pabianickiego dworca. 

Planowane zmiany to efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 346 mln zł. W poniedziałek 13 marca podpisano umowę na realizację prac.

O jedną trzecią (do 30 minut) skróci się czas podróży z Łodzi do Zduńskiej Woli, bo pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h.

– Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. istotnie poprawią dojazdy do Łodzi od strony Ostrowa Wielkopolskiego i Zduńskiej Woli. Za trzy lata nie tylko czas podróży będzie krótszy, ale zwiększy się także komfort obsługi podróżnych na stacjach. Podobne projekty, które lepiej łączą miasta w regionach i Polskę, PLK realizują we wszystkich województwach. W 2017 r. podpisaliśmy już 58 umów na ponad 1,8 mld zł – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Jak podaje PKP PLK, aby podróż była krótsza przebudowanych i wyremontowanych zostanie m.in. 5 wiaduktów i 12 mostów kolejowych oraz kładki dla pieszych. Wymienionych zostanie 42 km linii kolejowej i sieć trakcyjna. Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poziom bezpieczeństwa podróży oraz bezpieczniejsze przejazdy przez tory zapewni przebudowa 35 przejazdów kolejowo-drogowych. Dodatkowo na 13 z nich zamontowane zostaną urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

Do podróży koleją zachęcą wygodniejsze stacje z wyższymi peronami: w Lublinku, Pabianicach, Łasku i Zduńskiej Woli. Łatwiej będzie wsiadać do pociągów także na przystankach: Chechle, Dobroniu, Kolumnie. Dla pasażerów przewidziano nowe wiaty i ławki. Komfort obsługi zwiększy lepsze oświetlenie i oznakowanie. Czytelniejsza i pełniejsza będzie informacja o rozkładzie jazdy. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W Pabianicach i Zduńskiej Woli powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy.

Rozpoczęcie robót przewidziano w 2018 r., a zakończenie dwa lata później.

 

 

 

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Po co takie nadymanie, wystarczy perony przebudować i zrobić porządne przejścia, nie ma sensu nawet zadaszać peronów i jakąś wiatę, gdy w nocy pociąg się spóźnie by było gdzie schronić się od wiatru. Lepiej pomyśleć o przystanku Pabianice Północ wraz z infrastrukturą (parkingi, przystanki itp) i wiaduktem (okolice Błędnika) dla obsługi Ksawerowa, Bugaju i Centrum Pabianic

Brawo PIS … widać, że coś się zmienia na lepsze.

Brawo PIS. Widać zmiany na lepsze

Na co komu w Pabianicach przejścia podziemne, na Boga?! Niewielka stacja, pociągi – no niechaj będzie, że co 40 minut – torowiska usiane wąsko przy sobie przed budynkiem dworca. Dotąd nie przypominam sobie, aby ktoś z pasażerów ZMIERZAJĄCY do pociągu (nie samobójca, czy przechodzący nielegalnie przez tory na drugą stronę – do działek) zginął pod kołami składu! A takie przejście, windy, przebudowa, projekty – ileż to dodatkowych pieniędzy? A ileż to dodatkowego czasu na dojście, które teraz zajmuje, ot – przeskok przez tory – 15 sekund. A po remoncie – dymać w dół, korytarzem, a potem znowu w górę, zaś… Czytaj więcej »

Tylko że to nie PiS bo władze ma Pan prezydent nie z PiS, eh eh eh nie poinformowani a piszą głupie komentarze

Dobrze by było choć trochę poprawić jakość przejazdu na Torowej. Zanim nastąpi to opisywane szczęście my niszczymy zawieszenie. Pomocy…

do Tomasza. To przeczytaj czyja to inwestycja jest. W artykule wyraźnie napisali, że to inwestycja PKP czyli jest to inwestycja rządowa i nasze władze nic z nią wspólnego nie mają. Nasze władze to zajmują się torowiskiem tramwajowym i 58 mln dla Pabianic, które miały już być w 2015 roku … 🙂

Batonik w czekoladzie obiecywał w kampanii wyborczej, że zmodernizuje dworzec PKP … ostatnio przypomniał mu o tym Darek Jakóbek. Po ponad 2 latach jaki był syf na dworcu taki jest … Dobrze, że rząd PIS wziął sprawy w swoje ręce i coś się tam zmieni.
Liczyć na batonika w czekoladzie … że coś zrobi … NAIWNOŚĆ

Ten dworzec to ochłap rzucony Pabianicom. Zatem żegnaj S-14. Rzeczywiście, w pełni się zgadzam – brawo PiS!!!!

A może władze pomyślą nad wiaduktem na ul.lutomierskiej, korki są aż do samej zajezdni autobusowej a gdyby puścić ruch samochodów góra a pociągi dołem???

A co z wiaduktem lutomierska/karniszewicka? Na litość Boską od tego trzeba zacząć.

Tylko PIS nie ma z tym nic wspólnego

Dołączam do głosów ws. budowy WIADUKTU na Lutomierskiej/Karniszewickiej. Istniejący przejazd to archaizm!!! Zwłaszcza, że dy wiedzie dojazd do S-14.

Dołączam do głosów ws. konieczności budowy WIADUKTU na Lutomierskiej/Karniszewickiej. Istniejący przejazd to archaizm!!! Zwłaszcza, że tędy wiedzie dojazd do S-14.

Wystarczyłoby tylko wyremontować perony (poszarpane jak nie wiem co, ciekawie by wyglądał z kostką jak na Łodzi Kaliskiej) i ew. poprawić podkłady pod torami. Ewentualnie dostawić ekran telewizyjny na poczekalni i wyświetlić na nim nadjeżdżające kursy pociągów (taki format:TYP (Regio, IC, ŁKA)/Z (np. Łódź Kaliska)/DO (np. Sieradz)/GODZINA/OPÓŹNIENIE (w min.)). Ot wystarczy. Żadne cuda-wianki.

A zamiast wiaduktu wypadałoby przebić tunel (powiedzmy sobie szczerze, samo torowisko jest na nasypie i bez sensu jest stawianie jeszcze większego obiektu nad nasypem)