Mieszkańcy Pabianic podróżujący komunikacją miejską do Łodzi chwalą sobie autobus zastępczy Z41.

Potwierdza się przysłowie, że nie taki diabeł straszny jak go malują. Okazuje się, że część podróżnych woli jechać do Łodzi autobusem i nie spieszno im do powrotu tramwaju. Szczególnie dogodna jest aktualna trasa, która prowadzi na łódzką Dąbrowę.

Komentarze w tym temacie posypały się pod artykułem dotyczącym wymiany sieci trakcyjnej.

Przypomnijmy, że Pabianice przeznaczyły 700 tysięcy złotych na wymianę sieci trakcyjnej po tym, jak łódzkie MPK wstrzymało kursowanie tramwaju z powodu fatalnego stanu infrastruktury technicznej. Pieniądze te to jedynie kropla w morzu potrzeb, bo modernizacji wymaga kilka kilometrów torowiska. 2 maja Pabianice i Ksawerów złożyły dokumenty na dofinansowanie przebudowy linii tramwajowej nr 41. Łączny koszt inwestycji to 119 mln złotych netto. Gminy wnioskują o 74,5 procenta dofinansowania co daje kwotę na poziomie ponad 88,5 mln złotych. Wkład własny Pabianic wyniósłby 19 mln złotych plus VAT. Niestety, kwota w puli projektu to zaledwie 116 mln złotych, a jak przypuszcza prezydent Grzegorz Mackiewicz, do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi mogło wpłynąć nawet około 20 wniosków. Rozstrzygnięcie konkursu ma nastąpić w sierpniu.

Tymczasem Pabianice mają otrzymać dofinansowanie na zakup 18 nowoczesnych autobusów hybrydowych.

Jak oceniasz działania prezydenta Mackiewicza?
  • Super, to mój prezydent 36%, 169
    169 36%
    169 - 36% procent głosów
  • Jest ok 36%, 169
    169 36%
    169 - 36% procent głosów
  • Zupełnie nie podoba mi się, jak zarządza miastem 13%, 61 Głosy
    61 Głosy 13%
    61 Głosy - 13% procent głosów
  • Kiepsko, powinien się bardziej postarać 10%, 48
    48 10%
    48 - 10% procent głosów
  • Nie mam zdania 5%, 24
    24 5%
    24 - 5% procent głosów
Liczba głosów: 471
20 grudnia 2017 - 26 grudnia 2017
Głosowanie zakończone

 

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

A taka była awantura ,że zamiast tramwaju kursuje autobus a tu proszę coraz więcej zwolenników autobusu (Tak jak ja)

Nie podróżuję komunikacją miejską, ale skoro coraz więcej ludzi woli autobus to pytanie do PREZYDENTA- CZY NIE LEPIEJ ANULOWAĆ PRZETARG NA REMONT SIECI TRAKCYJNEJ? Zdemontować całą infrastrukturę potrzebną tramwajowi i wyremontować Zamkową.

Krótkowzroczne nieco te komentarze. Dlatego tramwaj – bo to szansa na rozwój miasta. Tam gdzie jest linia tramwajowa większa jest wartość przyległych gruntów, nieruchomości i tak dalej. Potwierdza się to za każdym razem, gdy powstaje nowa linia tramwajowa np. w Krakowie. W Warszawie też wszyscy chcą mieszkać przy tramwaju lub metrze, bo to gwarancja sprawnego transportu. Olsztyn zbudował sieć tramwajową od nowa. W Czechach czy Niemczech tramwaje jeżdżą w miastach wielkości Pabianic z powodzeniem. Autobus można z dnia na dzień zlikwidować jedną decyzję, bez posądzenia o to, że marnuje się jakieś środki. Połączenie tramwajowe, w które włożyło się w sumie… Czytaj więcej »

Warto dodać, że Z41 jeździ na Dąbrowę tylko tymczasowo. W chwili przywrócenia tramwajów linii 2 w Łodzi na normalną trasę na Dąbrowę, trasa Z41 zostanie skrócona do Placu Niepodległości (jeśli nie z powrotem do IKEI…, bo Łódź jest bardzo, ale to bardzo za skróceniem trasy).

Autobus w przyszlym roku do Pabianic jezdzic nie bedzie, chyba ze obslugiwany przez MZK! W Lodzi ruszy rewitalizacja i polowa linii tramwajowych bedzie miala zmieniona trase albo zostanie zawieszona!

Marta Grzybowska Mama tez woli autobus bo ma super dojazd do pracy tramwaj już tak nie pojedzie

No to jest argument…. każdy patrzy pod siebie

Od dawna twierdziłem, że tramwaj to potężne koszty i kula u nogi – oczywiście dla Pabianic. Moim zdaniem to zbyt małe miasto na tramwaj, w to miejsce autobusy i zostanie sporo pieniędzy na – przykładowo remont Zamkowej.
A przecież pieniążki za tramwaj bierze Łódź i to oni zarabiają a nie Pabianice.!!

Co to za sonda, ze nie ma opcji „oba”