Na 27 milionów złotych zostały oszacowane koszty zakupu osiemnastu autobusów hybrydowych, jakie za około rok wyjadą na pabianickie ulice. Ogłoszenie przetargu na ich dostawcę ma nastąpić jeszcze w tym miesiącu.
Nowe pojazdy będą stanowiły część projektu „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej”, w zakres którego wejdzie też m.in. budowa ścieżek rowerowych oraz zakup i montaż biletomatów. W ciągu najbliższych trzech lat miasto zrealizuje jeszcze dwa inne projekty – termomodernizację budynków użyteczności publicznej i Łódzki Tramwaj Metropolitalny.
W pabianickim magistracie Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, przekazał dzisiaj prezydentowi Grzegorzowi Mackiewiczowi umowy na dofinansowanie wszystkich trzech projektów. Łącznie wynosi ono 146 milionów złotych.
Największy i najdroższy to przebudowa linii tramwajowej 41 do granicy z Łodzią, przez Pabianice i Ksawerów. Przedsięwzięcie obejmie m.in. przebudowę infrastruktury (sieć trakcyjna, torowisko itd.), przystanków tramwajowych, peronów, pętli przy ul. Wiejskiej, skrzyżowań oraz budowę parkingu rowerowego w rejonie Dużego Skrętu.
– W projekcie tym jest jeszcze jeden ważny element, a mianowicie węzeł, który będzie łączył Łódzką Kolej Aglomeracyjną z komunikacją tramwajową, autobusową, ale też z dalekobieżną, PKS-ami i taksówkami – podkreślał prezydent.
O ważności projektu komunikacyjnego była mowa na przykładzie autobusów.
– Chciałbym zwrócić uwagę, że w tamtym roku ze względu na brak taboru musieliśmy kupować autobusy używane – zaznaczył Grzegorz Mackiewicz. – Te osiemnaście ekologicznych autobusów hybrydowych jest nam potrzebnych jak tlen, aby utrzymać standard, częstotliwość i jakość połączeń wewnątrz Pabianic i w gminach, które obsługujemy.
Termomodernizacja jedenastu budynków użyteczności publicznej będzie realizowana w partnerstwie publiczno – prywatnym, z konsorcjum Siemens. Obejmie placówki oświatowe (szkoły, przedszkola i żłobek).
Tak przedstawiają się poszczególne projekty w liczbach:
1. Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej
Całkowita wartość: 70,5 mln zł
Dofinansowanie: 48 mln zł
Przewidywany termin zakończenia: 31.03.2020.
2. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej
Całkowita wartość: 33 mln zł
Dofinansowanie: 10,5 mln zł
Przewidywany termin zakończenia: 30.11.2018
3. Łódzki Tramwaj Metropolitalny
Całkowita wartość: ponad 146 mln zł
Dofinansowanie (z gminą Ksawerów): prawie 88 mln zł
Przewidywany termin zakończenia: 30.09.2020.
Ale już nikt nie wierzy w te bajki 🙂
Czytam kolejny artykuł o kolejnych wielkich milionach dla Pabianic. Pytanie mam jedno … w jaki sposób te niby pozyskane pieniądze przełożyły się na życie przeciętnego mieszkańca ? … Tramwaj zlikwidowany, przychodnia na Piaskach zlikwidowana, oddziały szpitalne w stanie nadającym się do zamknięcia, ulice dziurawe jak były tak są … żadna nowa firma u nas nie powstała, żeby dać ludziom pracę, żaden inwestor w nić większego nie zainwestował, wodę mamy jedną z droższych w kraju, psie g….a jak leżały na dziurawych chodnikach tak leżą, ścieżek rowerowych jak nie było tak nie ma … , robota i stołki dla kolesi jak były… Czytaj więcej »
A SKĄD BĘDZIE TEN WKŁAD WŁASNY ?OD FURMANA ?
Hehehe, Wybory tuż, tuż, 4 lata zleciały, a sukcesów… ZERO. Nieudolna próba pokazywania co to myśmy z BSR-u zrobili…. Ciekawe jak nazwą za rok „nowy” szyld? Już się ludzie nie nabiorą.
Psy szczekają, a karawana jedzie dalej.
Można pisać co się chce , ale 146 melonów piechotą nie chodzi i fajnie, że będą wydane w naszym mieście.
146 mln? A może miliard???? Uwierzę, jak zobaczę, bo do tej pory od 3 lat mówi się cały czas o jakichś milionach. Są, tyle, że na papierze…