Strona główna Aktualności Komunikacja Od 1 maja tramwaj może nie wjechać do Pabianic

Od 1 maja tramwaj może nie wjechać do Pabianic

31

Urząd Miejski w Pabianicach, który jest właścicielem infrastruktury tramwajowej, dostał ostateczne ultimatum od Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi – ustalił portal EPAinfo.

MPK złożyło wniosek do Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi o natychmiastowe wstrzymanie ruchu tramwajowego na trasie Mały Skręt – Wiejska (Pabianice).

Sieć trakcyjna na terenie naszego miasta jest tak zużyta, że zagraża bezpieczeństwu prowadzących i podróżnych.

– Organizator komunikacji oraz właściciele tej infrastruktury winni podjąć natychmiastowe działania w celu poprawy parametrów technicznych trakcji tramwajowej na tym odcinku. Niepodjęcie takich działań spowoduje, że z dniem 1 maja 2017 roku MPK Łódź zawiesi komunikację tramwajową na tym odcinku do czasu usunięcia wspomnianych zagrożeń – czytamy w piśmie sporządzonym przez MPK.

Jak udało nam się ustalić, pismo do pabianickiego urzędu wpłynęło dopiero w tym tygodniu. Czy uda nam się rozwiązać problem?

– W tej sprawie proszę kontaktować się z prezydentem – poinformował nas Andrzej Różański, inżynier miasta.

Niestety, nie udało nam się na razie skontaktować z Grzegorzem Mackiewiczem w tej sprawie.

Dodaj komentarz

31 komentarzy do "Od 1 maja tramwaj może nie wjechać do Pabianic"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

Czy w razie sytuacji gdy na torowisko nie wyjedzie tramwaj zostanie zapewniona komunikacja zastępcza w formie autobusu? Bo jednak masa ludzi dojeżdżająca z Pabianic do Łodzi do szkół, na studia i pracy ma wykupione migawki na trasę obsługiwaną przez tramwaj więc byłoby bardzo źle gdyby okazało się, że zakupioną migawkę można teraz co najwyżej trzymać w szufladzie i należy szukać alternatywy za którą trzeba drugi raz zapłacić..

Dziękujemy panie prezydencie !!! Kolejny sukces !!!
Ale za to święto ziemniaka było wspaniałe … co tam tramwaj, co tam studenci jadący na uczelnie, co tam dziury na drogach i chodnikach …
Gratulujemy sukcesu !!!

Kij z tramwajem!
Mata szpital za prawie dwieście grubych baniek, który mimo oddłużenia ciągle się zadłuża?
Wybraliśta se zastępcę poprzedniego sołtysa, licząc na zmiany?
To się cieszta i na rowery! Dobra zmiana?

A tyle w Pabianicach sie robi.Zapomniano tylko o tramwaju.Ale to nic ,jutro będzie to wina Ksawerowa a nie naszego pinokia.A wszyscy myśleli że jak był zastepcą to niby co robił? Jakoś mało było słychać o jego pomysłach. I wyszło że nie ma żadnych dużych pomysłów.To po prostu zwykły pływak a gdzie mu do wizjonera.Furman przestanie popierac i pinokio zniknie a wyjdzie ……..prawda jaki jest żałosny

Ktoś robi nam na złość, Pabianice i Ksawerow składają projekt, robią co mogą a tu taki numer, co nagle zly drut a wcześniej był dobry???ale co jak Łódź jest najważniejsza :-)))) Dziekujemy i Pani Zdanowskiej za zagarnianie wszystkich funduszy a Pisowi za zlikwidowanie metropolii łódzkiej , przy istnieniu której środki musiałyby do nas tez w jej ramach wpłynąć. gELcp

PiS zlikwidował nie tylko metropolię łódzką czyli dodatkowe pieniądze na np. tramwaj metropolitarny ale również likwidują obwodnicę S14.
A o prezydenta Mackiewicza się niech nie martwią bo on dba o pabianiczan.

Jerzy L … 1 kwietnia to był 2 tygodnie temu … Ci Pabianiczanie, o których tak dba nasz prezio to ilu Ich jest 15 ? … no ostatnio jeden kierownikiem na lewitynie został …

Czy trakcja na terenie Ksawerowa też jest tak zużyta, że nie będzie mógł od 1-go maja jeździć tramwaj?
W artykule jest mowa o sieci trakcyjnej na terenie naszego miasta tj Pabianic a ulica Mały skręt jest na terenie gminy Ksawerów. Czy zatem tramwaj nie będzie jeździł nawet do dawnej krańcówki przy ulicy Duży skręt z Placu niepodległości i do Placu niepodległości z Dużwgo skrętu?

Krzysztof – zapewne jest to nieopłacalne

Spokojnie, kochani. Temat jest niezwykle medialny, czemu wyraz podaje poniższa wysoka liczna oddanych komentarzy. MPK Łódź doskonale o tym wie i to wykorzystuje. Przypominam – torowisko i sieć na terenie naszego miasta należą do Pabianic i to my, jako właściciel, musimy zapewnić ich należyty stan. To my zamawiamy i płacimy za kursy tramwaju „41”. MPK jest jedynie przewoźnikiem, jednak jako przewoźnik odpowiada za bezpieczeństwo i szantażuje Pabianice, Zgierz, Ozorków, Lutomiersk takimi zagraniami. To jest zrozumiałe. Proszę pamiętać, że na trasie Łódź – Zgierz tramwaje kursują już 10 km/h, na linii do Ozorkowa tor jest w nieporównywalnie gorszym stanie, niż u… Czytaj więcej »
Bardzo źle, że Pabianice i Ksawerów (biorąc przykład z Aleksandrowa i Rzgowa lat 90 – tych) wystąpiły z Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego. Aleksandrów wtedy chwalił sie niezależnością komunikacyjną i co z tego wyszło? Obsługa zdezelowanym taborem PKS, o jakości usług, o której w ogóle nie warto wspominać. potem zastąpienie PKS-u linią 78 aby teraz ZDiT*, BSM*, UM-Łódź* skróciły trasę do autobusu o połowę (tj. do Żabieńca) a być może jeszcze jak się czyta zredukowały ilość kursów. W jedności siła i wszystkie podłódzkie gminy obsługiwane przez MPK-Łódź powinny razem walczyć o swoje prawa. Żadnej łaski nikt nikomu nie robi. Gminy za obsługę… Czytaj więcej »
Wojciechu: bardzo dobrze, że Pabianice wystąpiły z projektu Łódzki Tramwaj Metropolitarny. Już Ci tłumaczę dlaczego. Otóż projekt ŁTM skupiał w sobie wszystkie trasy podmiejskie – Ozorków, Pabianice, Konstantynów Łódzki, Zgierz, chyba nawet Lutomiersk. Projekt zakładał mega inwestycję – wymianę torowiska (to łącznie pewnie jakieś 50 kilometrów pojedynczego toru), wymianę słupów i sieci trakcyjnej, przebudowa przystanków, instalacja tablic elektronicznych na tychże, budowa… zajezdni (!) dla linii podmiejskich wraz z taborem do ich obsługi. Łącznie miliony, jeżeli nie miliardy złotych. A kto na to miałby się złożyć? Oczywiście, wiadomo, dotacje z Województwa, z Unii Europejskich, ale w tym wkład własny gminy Zgierz,… Czytaj więcej »

MPK każe płacić za kabel, bo jest popsuty, to tak jakby ZWIK szantażował, że jak miasto nie naprawi pompy to wstrzyma wydobycie wody, albo jakby PEC powiedział, że nie ogrzeje mieszkań bo miasto musi wymienić piec albo komin, jakby taksówkach nie chciał zawieść pasażera dopóki ten nie wymieni oleju, to są normalne koszty, które każdy świadczący usługi powinien ponieść i robienie nas w ch…ja.

Radni mają pracę na miejscu, więc mają w poważaniu tramwaj. Były pieniądze na tworzenie sztucznych stanowisk w spółkach miejskich , a nikt nie pomyślał o tramwaju. No to nie spisała się władza.

Jakiś czas temu miałam okazję przekonać się (uczestnicząc w konsultacjach społecznych o ile można je tak nazwać), że Włodarzy naszego Miasta nie interesuje problem osób dojeżdżających do Łodzi. Szanowni Państwo za chwilę usłyszymy, że przecież możemy dojeżdżać do Łodzi pociągiem 🙂 bo mamy doskonale skomunikowane osiedle Bugaj z dworcem. Spójrzmy prawdzie w oczy – jesteśmy pozostawieni sami sobie. Ja osobiście dojeżdżam busami – może problem z tramwajem zwiększy liczbę pasażerów busów i dzięki temu prywatni przewoźnicy przestaną narzekać i zamiast likwidować kursy będą musieli zwiększyć ich częstotliwość.

~ania80- niektórzy radni to mają w spółkach państwowych skody suberb służbowe RZ….,co pokrzywdzeni stworzeniem sztucznych stanowisk w spółkach miejskich za 7 tys się poobrażali. To się spisali zbawcy ojczyzny

Panie Wojciechu i profesorze Klos ani Pabianice ani Ksawerów nie wystąpiły z ŁTR-u.Ten nasz odcinek to częsc projektu i tyle.A do pani Agi to faktycznie z przekazu wynika że pinokio wysyła jakieś zastępy a żeby przyjść i ludziom wytłumaczyć to już go na to nie stać.I chyba taki sam jest starosta.Ryba psuje się od głowy.

W urzędzie nie mają czasu na takie „szczegóły”, bo zajęci są – jak zwykle – robieniem dobrze towarzyszom z BSR i KC PO. Czyli… nic nowego

1. ŁTR, a ŁTM to dwa różne projekty. ŁTR zagarnęła sama Łódź, ŁTM nie ma prawa bytu w formie, jaką zaprezentowano. Pabianice i Ksawerów wydzieliły się z ogółu ŁTM, aby finansowanie tylko naszego etapu – Łódź – Pabianice – okazało się w ogóle możliwe finansowo. 2. A swoją drogą zapewniam, że 2, a nawet i 5 i każdego kolejnego dnia maja tramwaj linii „41” będzie kursować bez żadnych zmian. Nie ma innej możliwości. Zobaczycie. 3. Opcja z koleją będzie miała sens jeżeli wybuduje się tunel, o którym pisałem kilka dni temu. Wówczas i z „bugaju” do śródmieścia Łodzi dojedziemy w… Czytaj więcej »

Prof klos. Jaką funkcję Pan sprawuje w naszym mieście i czy dojeżdża Pan codziennie do pracy do Łodzi środkami komunikacji publicznej?

W odpowiedzi na Pani pytanie:
Jaką funkcję sprawuję w tym mieście? Powiedzmy, że muzealną. Prowadzę swoje prywatne muzeum, w którym zachowuję cząstki przeszłości tego miasta. Miasta, które kocham nad życie.
Czy podróżuję komunikacją zbiorową? Tak. Przynajmniej od piętnastu lat. Niemal każdego dnia. Dlatego też nade wszystko temat ten jest mi bliski jak mało komu i zgłębiam go do granic możliwości. Stąd też moja pewność, że tramwaj w maju będzie kursować.

Czyli coś wiem ale nie powiem? Szkoda

Tak rządzi Mackiewicz. Nie robiąc nic, tylko coraz bardziej puchnie, zbyt długo jest już przy korycie.

Oj, wierz mi, że Grzesiek Mackiewicz jak dotąd najwięcej robi, aby uchować tramwaj. Naprawdę. Może tego nie widać, bo o tym się nie mówi… I nie mówię tego jako jakiś fan czy przeciwnik danych opcji. Takie są, po prostu, fakty.

Pierwszego wpisu mi nie wydrukowaliście. Czemu nie drukujecie moich pytań o inżyniera miasta, co ten człowiek robi w Pabianicach i jaki z nim jest kontakt ? W Łodz do inż. Miasta jest kilka telefonów czynnych całą dobę. Należy odchudzić administrację UM i Spółek Miejskich a pieniędzy wystarcz na wszystko.

no i dobrze. powinny być autobusy zamiast tramwajów do łodzi, bo jest zimno, nie ma miejsc i w ogóle. tragedia.. a czlwoiek chory wracac ma ze szkoly 2h w jedną strnoę albo jechac 2h to musi w zimynm tramwaju, w którym trzęsie

Prof Klos No to podaj co pinokio robi by uchować tramwaj? Tylko proszę o konkrety

Proszę bardzo. Pabianice jako jedyne wystąpiły z Projektu ŁTM, co mocno podniosło szansę na powodzenie modernizacji torowiska z dofinansowaniem. Wyjście poza ŁTM oznacza obniżenie kosztów o budowę zbędnej zajezdni, zakup tramwajów na wszystkie linie podmiejskie (41, 43, 45, 46), instalację tablic elektronicznych na przystankach. Pabianicki projekt pod wodzą Waszego „Pinokia” opiewa na to, co jest obecnie najważniejsze, aby utrzymać komunikację z Łodzią. Sieć i tor. Pabianiccy urzędnicy w czasie, który był niemalże niemożliwy, to jest w raptem kilka tygodni, sporządzili żądaną dokumentację do startowania w konkursie o pieniądze na tramwaj. Taką dokumentację przygotowuje się miesiącami. Nasi się sprężyli, dali z… Czytaj więcej »
prof klos Jesteś tez niezły w pływaniu i opowiadaniu bajek.To co piszesz ma sens dla „mas” takie pitolenie to może ktoś uwierz.A co to za sukces ….wystąpiły z Projektu LTM….A widziałeś dokument , pismo o wystąpieniu z ŁTM???Bo ja go nie widziałem i myślę że nikt takiego nie widział.To po pierwsze…….Ty naprawdę wierzysz że taki projekt od Dąbrowy do pętli za dworcem można zrobić w kilka tygodni??? Spróbuj zrobić dokumentację na domek, altankę instalacje to zobaczysz ile to trwa i absolutnie nikomu nie chcę ubliżać ale jeśli ktoś tak uwaza to może to być tylko dyletant w takich sprawach.Podkreślam w… Czytaj więcej »

W 2011 z tego co pamiętam „Pinokio” pracował u Urzędzie. Był bodajże zastępcą Z. Dychto.
Badania Marketingowe prowadziła firma zewnętrzna – Public Transport Consulting. Badania takie trzeba zlecać komuś, kto jest w tym wykwalifikowany. Przetarg.
No i po trzecie, na zamknięcie ust – tak. WIDZIAŁEM projekty przebudowy całego odcinka Dąbrowa – Wiejska. Są dostępne. Naprawdę wystarczy tylko wiedzieć gdzie się po to udać. Inne dokumenty – decyzje środowiskowe – również są dostępne do wglądu. To są fakty. Teraz tylko czekać na to jak nasze wnioski zaopiniuje RPO…
Miłej niedzieli.

Widzę, że dużo tu jest wpisów atakujących prof_klosa. Zupełnie niesłusznie. O ile czasem popuszcza on wodze fantazji, to w temacie tramwaju mówi o faktach i ma rację. A może pisanie prawdy się komuś nie podoba, na przykład przeciwnikom politycznym Pana Grzegorza Mackiewicza? Transport powinien być apolityczny, bo nie zależnie od tego czy na czele miasta stoi osoba A czy B, partia X czy Y, to ludzie muszą podróżować do pracy, szkoły itp. A robienie z transportu oręża walki politycznej świadczy o niskim poziomie świadomości obywatelskiej. P.S. Czyżby zwolennicy ciebiadyzmu opanowali to forum? Bo to była jedyna licząca się alternatywa dla… Czytaj więcej »
wpDiscuz